خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت کردستان مطرح کرد:

نبود مشوق های سرمایه‌گذاری دلیل افت صنعت کردستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۰۷۶۵

رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان کردستان نبود مشوق های لازم را یکی از عمده مشکلات عدم رغبت سرمایه گذاران برای حضور در استان عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، محمد دره‌وزمی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با بیان این مطلب گفت: وقتی سرمایه‌گذاران را برای سرمایه گذاری دعوت می‌کنیم دنبال مشوق ها وامتیازاتی هستند، که متاسفانه ما این مشوق ها را در اختیار نداریم.

وی با بیان اینکه تنها مشوق در اختیار ما که به دلیل تصمیمات استانی داریم، در اختیار قرار دادن زمین ارزان است، گفت: همه باید کمک کنند که در یک برنامه سه ساله وتا پایان دولت دوازدهم، استان کردستان از لحاظ شاخص های در اختیار ازجمله، زمین صنعتی به میانگین کشوری برسد.

درە وزمی اضافه کرد: درآمد ما در شرکت شهرک های صنعتی استان پایین است و بر همین اساس نیازمند کمک و مساعدت ملی هستیم.

وی اظهار داشت: طبق صحبت‌هایی که با مقام عالی وزارت انجام شده است، قول گرفته ایم به میزان جذب اعتبارات استانی، کمک ملی به کردستان صورت بگیرد که تاکنون این مهم محقق نشده است.

وی به میزان سرانه زمین صنعتی در استان وکشور نیز اشاره کرد وافزود: سرانه زمین صنعتی کردستان به ازای هر نفر ۳/۲۸ متر مربع است که این رقم در کشور ۶/۸ متر مربع است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان کردستان همچنین به موضوع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در بخش صنعت هم اشاره کرد وگفت: در دستورالعمل ابلاغی آن، تسهیلات به شهرک ها ونواحی صنعتی اشاره شده است که همین امر موجب تفسیر متفاوت بانک ها شده است.

وی ادامه داد: لازم است قید شهرک و نواحی صنعتی از این دستورالعمل برداشته شود و اگر واحدی در خارج از محدوده شهرک های صنعتی در روستاها بود، بتوانند از آن تسهیلات استفاده کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز