خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان مطرح کرد:

شوراهای شهر برای پرداخت مبالغ مصوب ماده 7 شورای اقتصاد از سوی مشترکان بسترسازی کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۱۲۰۸

مدیرعامل آبفا کردستان تاکید کرد: از شورای اسلامی شهر مریوان انتظار کمک به آبفا برای پرداخت مبالغ ماده تصویبی شورای اقتصاد از سوی‌مشترکان را داریم تا بتوانیم‌خدمات‌رسانی شایسته تری به شهروندان بویژه در مناطق کمتر برخوردار داشته باشیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب شهری استان کردستان، محمدحسین محمدی در دیدار با اعضای شورای شهر مریوان با اشاره به هزینه های فراوانی که برای تامین آب و دفع و تصفیه فاضلاب انجام می شود، گفت: متاسفانه قیمت تمام شده آب با آب بهایی که از مردم اخذ می‌شود تناسب ندارد و تنها یک سوم تا یک‌چهارم هزینه تمام شده از مشترکان دریافت می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسئله به دلیل تعرفه ها است، گفت: طبق آنچه شورای اقتصاد در سال 94 مصوب کرد برای جبران بخش کوچکی از مابه التفاوت هزینه تمام شده و قیمتی که طبق تعرفه ها مشخص شده است شرکت های آبفا موظفند با هماهنگی شوراهای اسلامی در شهرها این مابه التفاوت را تعیین تکلیف و از مردم دریافت کنند تا بع این ترتیب حداقل درصد کمی از این مابه التفاوت جبران شود و این مصوبه به نام ماده 7 مرسوم شده است.

وی با اشاره به وجود 38 هزار مشترک خانگی در مریوان خاطر نشان کرد: مشترکان مریوانی به طور متوسط ماهیانه قریب به 12 هزار تومان آب بها می پردازند، در حالی که هزینه ای که شرکت آبفا برای هر مشترک در این شهر انجام می دهد بیش از 25 هزار تومان است.

 محمدی با تاکید بر لزوم جبران این خلا و مابه التفاوت تصریح کرد: مطابق مصوبه شورای اقتصاد این فاصله باید تعیین تکلیف شود و در صورتی که شورای اسلامی شهر مریوان مصوب کند، به ازای هر لیتر آب مبلغی از مشترکان دریافت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در اکثر شهرهای استان با همکاری اعضای شوراها نهایی شده است، خاطرنشان کرد: مردم و شوراها مطمئن باشند این مبالغ در حسابی جداگانه ذخیره و صرفا صرف خدمات آب و فاضلاب شهروندان بویژه در مناطق محروم خواهد شد.

مدیرعامل آبفا کردستان تاکید کرد: از شورای اسلامی شهر مریوان انتظار کمک به آبفا برای اجرای این بحث را داریم تا بتوانیم خدمات رسانی شایسته تری به شهروندان بویژه در مناطق کمتر برخوردار داشته باشیم.

در پایان این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر مریوان نیز ضمن بیان برخی مشکلات اعلام کردند موضوع ماده 7 را در جلسه شورا مطرح و آن را مصوب خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز