خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان مطرح کرد:

مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، روانگردان ها و پیش سازها با رویکرد اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۶۳۷۵۷۷

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان، مبارزه همه جانبه با مواد مخدر، روان گردانها و پیش سازها با رویکرد اجتماعی را از اولویت های این برنامه استانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سلیم کریمی در  جمع خبرنگاران با بیان اینکه پیشگیری از مهم ترین اولویت های مبارزه با مواد مخدر است، گفت: پیشگیری مقوله ای گسترده و وسیع است، و مراحل مختلفی را تا دستیابی به هدف غایی در بر می گیرد.

وی به تعیین بیش از هزار برنامه برای هفته مبارزه با مواد مخدر در استان اشاره کرد و افزود: در طرح ملی مبارزه با مواد مخدر اولویت امسال نیز بر مقابله و مبارزه با شیوع مصرف روان گردان هاست و در این راستا از مدد دیگر دستگاه ها بهره مند می شویم.

کریمی اظهار داشت: حداقل ۵۰ درصد اقدامات بایستی بر پیشگیری متمرکز باشد، نه مقابله ای چرا که نتیجه مطلوبی را در بر نخواهد داشت.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با بیان اینکه گرایش و ذائقه ی مصرف دخانیات در کردستان تغییر یافته است، گفت: اعتیاد مقوله ای پیچیده و دشواریست و عمده روی آوری معتادین به آن ناشی از نا آگاهی و بعضا شناخت ناکافی بوده است.

کریمی ادامه داد: نوع مواد مخدر از سنتی به صنعتی و جدیدا به واسطه باور های غلط نسبت به گل مبنی بر اینکه اعتیاد آور نیست، گرایش قشر جوان را به گل افزایش داده است.

وی عنوان کرد: از مجموع فعالیت ۴۷۰ سمن در استان قریب به ۱۲۰ سمن در حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر عمل می کنند.

کریمی، فزونی ماده واحده قانون در حیطه مواد مخدر را مانعی بزرگ در تحقق اهداف برشمرد و افزود: خلاء های قانونی در این حوزه زیاد است، از این جهت بروز و ظهور کارشکنی نیز دور از ذهن نیست.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان نقش رسانه و مطبوعات را در بازآفرینی و ارتقای فرهنگ مقابله با مواد مخدر مهم ارزیابی کرد و افزود: با افزایش سطح سواد و دانش مردم در این رابطه می توان شاهد روند کاهشی مصرف مواد دخانی شویم.

کریمی به اعلام برنامه ویژه هفته مبارزه با مواد مخدر نیز گریزی زد و خاطر نشان کرد: سخنرانی در مساجد و استفاده از تریبون های مساجد، اختصاص قسمت‌هایی از برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی برای موضوع اجتماعی شدن و تولید برنامه‌های فرهنگی از جمله پخش انیمیشن، فیلم و مستند و برگزاری شب شعر با محوریت اعتیاد مهم ترین برنامه‌های لحاظ شده در هفته مبارزه با مواد مخدر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز