خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن علوم باغبانی ایران مطرح کرد:

افزایش بهره‌وری باغبانی برای سلامت و ارزآوری ضروری است

asdasd
کد خبر : ۶۲۰۸۷۳

رئیس انجمن علوم باغبانی ایران گفت: برای توسعه سلامت و ارز آوری، رویکرد باغبانی باید به سمت افزایش بهره وری حرکت کند.

به گزارش ایلنا، رضا فتوحی امروز در همایش ملی یافته های پژوهشی کشاورزی با محوریت توت فرنگی در دانشگاه کردستان، گفت: انجمن علوم باغبانی پل ارتباطی میان اساتید و پژوهشگران با بخش تولید و اجرا است. 

وی اظهار داشت: نخستین کنگره علوم باغبانی کشور در سال 75 و به میزبانی وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد و پس از آن هر دو سال میزبانی این کنگره بر عهده یکی از دانشگاه‌ها و یا وزارت جهاد بوده است.

فتوحی با بیان اینکه این کنگره موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است، افزود: در این راستا یکی از وظایف سرمایه انسانی تولید علم است، و سرمایه نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه برای توسعه تلقی می شود از این حیث سرمایه انسانی علوم باغبانی نیز برای تولید علم و دانش در علوم باغبانی است که اکنون تعداد دانشجویان دوره‌های تحصیلات تکمیلی در ارشد و  دکتری افزایش پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: محصولات باغی جایگاه مهمی در صادرات غیر نفتی کشور دارند؛ 80 درصد محصولات باغبانی صادراتی هستند و ظرفیت بسیاری در محصولات باغبانی وجود دارد که باید آن را به سمت توسعه سوق داد.

رئیس انجمن علوم باغبانی ایران گفت: ارتقا و فزونی تولیدات باغی در گروی افزایش بهره وری آب، انتخاب ارقام مقاوم و تغییر الگوی کشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز