خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری کردستان مطرح کرد:

امسال بیش از ۷ هزار نفر مهمان اتباع خارجی وارد استان شده‌اند

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۴۵۶

معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: در طول ایام تعطیلات نوروز امسال 7 هزار و 711 نفر مهمان اتباع خارجی به استان وارد شده‌اند که نسبت به سال گذشته 38 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر قادری شامگاه چهارشنبه در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، عملکرد ستاد تسهیلات نوروز ۹۷ را اعلام کرد و گفت: در بازده زمانی ۲۷ اسفند تا ۱۷ فروردین امسال بالغ بر ۵۳۳ هزار و ۶۶۴ نفر به صورت زمینی به استان سفر کردند که نسبت به دوره مشابه سال پیش ۴۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: در این مدت ۲ هزار و ۳۹۰ نفر نیز به صورت هوایی از طریق فرودگاه سنندج وارد استان شده اند.

قادری با اشاره به فزونی تعداد مسافران ورودی به استان به میزان ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال پیش، گفت: قریب به ۱۹۱ هزار و ۲۷۱ مسافر از مناطق دیدنی استان بازدید به عمل آورده اند که رشد قابل توجهی را نشان می دهد.

معاون امور عمرانی استاندار کردستان خاطر نشان کرد: با توجه به مرزی بودن استان و قرار گرفتن در کریدور ارتباطی شمال-جنوب کشور و محوریت استان‌های غرب و شمال غرب کشور در امر گردشگری، تعداد ۴۵۰۰۰ نفر ایرانی و خارجی از مرز رسمی باشماق به استان وارد و خارج شده اند که نسبت به مدت مشابه سال پیش ۱۶ درصد افزایش یافته است.

قادری ارائه خدمات رفاهی و فرهنگی به مسافرین را در این ایام مناسب تلقی کرد و گفت: برگزاری مراسم شب نوروز در ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۲۲ گولان، جنگ شادی، برپایی نمایشگاه های فروش آثار تجسمی و کنسرت موسیقی از جمله برنامه های تدارک دیده در این ایام بوده اند.

وی به آمار جان باختگان ایام نوروز بر اثر تصادف هم گریزی زد و افزود: ۱۶ تن از شهروندان در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین ماه امسال مطابق آمار پلیس در اثر سوانح رانندگی فوت شدند.

معاون امور عمرانی استاتدار کردستان با اشاره به تردد ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار وسیله نقلیه در تعطیلات نوروز، گفت: تعداد سفرهای تولید شده از سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی ۲۶۰۰۰ سفر بوده که نسبت به دوره مشابه سال پیش ۵ درصد کاهش یافته که بیانگر مسافرت مردم با وسیله شخصی خود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز