خبرگزاری کار ایران

فرماندار بانه خبر داد:

بازارچه مرزی سیرانبند بانه تا 15 فروردین بازگشایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۰۷۰۳۷

فرماندار شهرستان بانه از بازگشایی بازارچه مرزی سیرانبند برای وارد کردن کالای بازرگانان بانه‌ای به مدت یک هفته و تا 15 فروردین ماه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد فلاحی با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به تصمیم هیات وزیران و تغییراتی که اخیرا بواسطه این مصوبه در مراودات مرزی صورت گفته است، بسیاری از اجناس تجار بانه ای در آن سوی مرز متوقف شده است.

وی افززود: با توجه به شرایط زمانی که مسافران نوروزی در ایام عید بیشتر از هر زمان دیگری برای خرید اجناس به بانه سفر می‌کنند و از  اینکه بازاریان تاکنون نتوانستند کالاهای خریداری شده خود را به بازار بانه وارد کنند در حال ضرر هستند.

فلاحی خاطرنشان کرد: مسئولان استانی و حتی‌کشوری نیز با اذعان به این موضوع پیگیرهای متعددی با دولت مرکزی عراق و مرزبانی این کشور از طریق سرکنسولگری ایران در هولیر انجام داده اند تا این کالا ها از طریق  بازارچه سیرانبند بانه وارد این شهرستان شود.

فرماندار بانه تصریح کرد: خوشبختانه این پیگیری ها نتیجه داد و قرار است به مدت یک هفته اجناس فعالان اقتصادی بانه که در آن سوی مرز متوقف شده‌است از روستای سرسول عراق وارد بازارچه سیران بند بانه شود.

نماینده عالی دولت در بانه گفت: بازاریان بانه می توانند کالاهای خود را  با پرداخت عوارض گمرکی از طریق بازارچه سیرانبند بانه وارد شهرستان  کنند و از تخفیفات ویژه برخوردار شوند.

وی گفت: بازار بانه نقش بسیار مهمی در اقتصاد استان و حتی شهرستان های همجوار دارد که باید برای حل مشکلات بازار راهکارهای قانونی و کاربردی متناسب با شرایط بازار بانه ارائه شود تا بازار را از رکود نجات دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز