خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای بیان کرد:

تخفیف ویژه فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای کالاهای اساسی

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۵۹۰

فخریان گفت:با توجه به هماهنگی که ما با شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام انجام داده ایم کالاهای اساسی با 20 درصد تخفیف به مشتریان عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز در نشست خبری رئیس اتحادیه فروشگاه های زنجیره ای، برنامه های این فروشگاه ها برای شب عید اعلام شد.

 امیر خسرو فخاریان گفت:معمولا در این ایام فروشگاه ها بنا بر سیاست خود طرح های ویژه می گذارند برخی از آنها که دارای انبار و رابطه مستقیم با تولید کننده هستند بیشتر بر روی تخفیف های بالای 20 درصد مانور می دهند  و بیشتر فروشگاه ها از این سیاست پیروی می کنند البته نوع رقابت متفاوت است برخی فروشگاه ها در اخر هفته تخفیف می گذارند فروشگاه های دیگر در کل ماه تخفیف می دهد.

وی ادامه داد: با توجه به هماهنگی که ما با شرکت بازرگانی دولتی و پشتیبانی امور دام انجام داده ایم کالاهای اساسی با 20 درصد تخفیف به مشتریان عرضه خواهد شد به طور مثال میوه که قیمت آن به صورت روزانه مشخص می شود 15  تا 20 درصد زیر قیمت عرضه خواهد شد و یا تخم مرغ با توجه به مشکلات پیش آمده و آنفولانزا با قیمت 12 هزار 600 تومان به فروش خواهد رسید البته در کنار این کالاها دیگر برندهای خصوصی با قیمت آزاد نیز توزیع خواهد شد.

 وی افزود: در حال حاضر حدود ۹۰ شرکت با ۱۱۰ برند و ۳۵۰۰ شعبه، عضو این اتحادیه هستند این درحالیست که در ابتدای تشکیل اتحادیه فقط ۳۰ شرکت بود، با این وجود سهم ما ۱۰ درصد بازار است در حالیکه مطابق برنامه ششم این رقم باید به ۳۰ درصد برسد، همچنین برای احداث فروشگاه های زنجیره ای در عراق و عمان برنامه ریزی کرده ایم که در سال آینده شاهد افتتاح آنها خواهیم بود.

 مدیر عامل فروشگاه های افق کوروش افزود: همانطور که برنامه ریزی کرده بودیم به دنبال ورود به بورس هستیم که مرحله اول آن انجام شده و حضور ما در فرابورس تائید شده و از سال آینده اجرایی می شود.

وی افزود: دولت به تازگی در مورد تعرفه و شرایط واردات برنج تصمیم گیری کرده و مشخص کرده که این کالا ارز مبادله ای دریافت کند یا خیر. اما نکته حائز اهمیت آن است که وقتی واردات برنج هندی به ایران آزاد می شود، کشور هند قیمت ها را در بازار بالا برده و وقتی که ممنوعیت واردات داریم، قیمت برنج هندی از سوی تولیدکنندگان این کشور بالاتر می رود و زمانی که واردات در ایران ممنوع است، قیمت مجدد کاهش می یابد. بنابراین دولت باید همواره در تعرفه گذاری و تغییر سیاستهای واردات برنج به تصمیمات تولیدکنندگان هندی نیز توجه داشته باشد.

فخریان یادآور شد: تولید کنندگان هندی به خوبی سیاست های ایران در واردات برنج را می دانند و متناسب با آن تصمیم می گیرند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز