خبرگزاری کار ایران

استاندار مازندران:

برخورد با بیکاری و احساس مسئولیت باید دغدغه همگانی باشد

asdasd
کد خبر : ۵۹۳۹۲۹

استاندار مازندران گفت:برخورد با بیکاری و احساس مسئولیت باید دغدغه همگانی باشد.

به گزارش ایلنا،  استاندار مازندارن در جلسه شورای اداری شهرستان آمل با بیان این که آمل یک قطعه از یک سرزمین نیست بلکه یک ظرفیت پرافتخار است، خاطر نشان ساخت: علمای آمل، فخر تشیع و جهان اسلام هستند. وقایعی که بر این خطه گذشت حکایت از جریان بلند دین باوری دارد و حماسه ششم بهمن که با افتخار در وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره) بنام مردم آمل ثبت تاریخی شده، نشانگر این جریان عمیق دین باور است که در هیچ لحظه از تاریخ غفلت نداشته و حضور معنا دار داشته است.

استاندار با اشاره به این که مسئولیت در دارالمومنین آمل، کاری خطیر است و این رویکرد در انجام مسئولیت ها باید مد نظر قرار گیرد، گفت: ریشه این باور دینی با نوع معاش و نحوه ارتزاق پاک و طاهر رابطه مستقیم دارد، لذا باید محیط کاری مدیران پاک و در آن پاکدستی حاکم باشد تا این جریان تقویت شود و ناهنجاری ها گسترش نیابد.

اسلامی با بیان این که آمل زاییده این باور دینی و این تفکر ناب است و مراقبت از نفس و پاک بودن در مدیران آمل باید زبانزد باشد، تصریح نمود:  از ذخایر و ظرفیت های نفیس آمل برای حل مشکلات مردم استفاده شود.

مقام عالی دولت در استان، با تاکید بر مسئولیت پذیری، پاسخگویی و انجام وظیفه بهنگام در دستگاه ها و مدیریت ها، یاد آور شد: اگر  پاسخگویی و انجام وظیفه، بهنگام صورت گیرد، بسیاری از مسایل و مشکلات رخ نمی دهد.

اسلامی، با تاکید بر این که مسئولین باید هماهنگی و همگرایی داشته و کارگشا و گره گشا باشند، تصریح نمود: به تسلط به وظایف و رسیدگی به امور جاری کشور با دید و افقی بلند نیاز مبرم داریم.

وی با بیان این که باید با بهره گیری از همه ظرفیت ها، برنامه و تصویر دقیق توسعه شهرستان و استان را طراحی نماییم و پیش روی خود قرار دهیم، گفت: باید لوازم و ساز و کار امور را بشناسیم و با خون شهدا میثاق ببندیم که برای تحقق اهداف و دست یابی به این برنامه و تصویر تلاش خواهیم نمود.

استاندار با طرح این نکته که چرا از پتانسیل ها و ظرفیت های مختلف غفلت می شود و در برنامه توسعه به آن نمی اندیشیم و برای آن ظرفیت سازی نمی کنیم، خاطر نشان ساخت: باید نسبت به توانمند سازی و کارآمد سازی دولت و مردم، توامان تلاش کنیم و با خلق منابع و استفاده از فرصت ها به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

اسلامی با اشاره به این که شفافیت کارهای دولت، سیاست های پابرجا، تسهیل گری و هموار سازی مسیر تا عمق بازار از سوی دولت، از نیازهای اصلی فعالان اقتصادی برای نفوذ در بازار است، افزود: چشم انداز سازی و اقدام در راستای سرفصل های توسعه ای شهرستان ها باید صورت گیرد و از ظرفیت های نفیس مناطق مختلف استان باید در جهت اعتلای مازندران استفاده شود.

 استاندار، تاکید کرد: همه باید در توسعه شهرستان سهم داشته باشند و با توجه به اینهمه فرصت در جای جای استان نباید با بیکاری روبرو باشیم.

اسلامی، با بیان این که در مدیریت، نوع نگاه، فکر و نوع فکر مهم است، بیان داشت: همگرایی و هماهنگی با همه و ایجاد شرایطی هم افزا برای پیشرفت در سایه وحدت کلمه، راهکار اساسی امروز و کلمه الله و وحدت کلمه رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب است.

وی با اشاره به این که بیشترین آسیب ها را از ناپایداری مدیریت خوردیم، گفت: راه حل اصلی و تحول، تغییر در فکر، نگاه و بینش در مدیریت است.پایداری مدیریت همراه با پایداری و پابرجا بودن سیاست و برنامه، راز پیشرفت است. رفتن و آمدن صوری لطمه وارد می کند و نیاز اصلی ما تحول در نگاه و رویکرد است. به خود بیاییم و برای رفع موانع و حل مشکلات با همکاری و مشارکت مردم قیام بکنیم.

استاندار با بیان این که نباید اجازه بدهیم منابع بانک ها به تله بیفتد و باید کارها گردش کند و راکد نشود، یاد آور شد: مسایل واحدهای تولیدی صنعتی استان را تک به تک شناسایی کردیم و بدنبال آنیم تا مسایل آن ها را واحد به واحد بررسی کنیم تا دوباره به مدار بیفتند.

مقام عالی دولت در استان، با اشاره به این که برخورد با بیکاری و احساس مسئولیت باید دغدغه همگانی باشد، خاطر نشان ساخت: موضوع اشتغال روستایی جدی گرفته شود و شهرستان ها خود را درگیر بوروکراسی نکنند، این اعتبار مخصوص ارتقا کیفیت تولید و توانمند سازی روستاییان است و ریالی از آن را اجازه نمی دهیم به احدی غیر از روستاییان و جوانان جویای کار در روستاها داده شود.

وی با بیان این که امروز در دولت هیچ ظرفیتی برای اشتغال وجود ندارد، افزود: استفاده از بوم گردی، صنایع دستی و غذاهای بومی و محلی و کسب و کارهای نوین با بهره گیری از زیرساخت ها و ظرفیت های آی تی در قالب کسب و کار دیجیتالی برای جوانان گسترش یابد.

استاندار، با اشاره به این که هدف اصلی، اشتغال است و اعتبارات باید صرفا برای تقویت اشتغال هزینه شود و مدیران برای تحقق این مهم برای خود هدف گذاری کنند، اظهار داشت: در اعطای مجوزها، نیاز سنجی، اهلیت متقاضی و نحوه اعطای تسهیلات مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر این که فعال کردن همه سرفصل ها و قوی تر کردن گردش امور از رویکردهای اصلی ما در روند شکوفا کردن اقتصاد استان است، بیان داشت: 340 میلیون دلار تاکنون در سال جاری، مازندران صادرات داشته است و رسیدن به 3 میلیارد دلار صادرات در سال در برنامه ششم توسعه هدف گذاری ماست و تحقق این هدف نیازمند ظرفیت سازی و تسهیل گری همه دستگاه ها و دوری از بخشی نگری است تا اقتصاد مازندران بزرگ شود.

استاندار با بیان این که برون سپاری، رافع مسئولیت دستگاه ها نیست و دستگاه ها باید در برابر مردم پاسخگو باشند و موانع را برای بزرگ کردن اقتصاد مازندران از پیش رو بردارند، گفت: با هماهنگی، یکپارچگی و اتحاد می توان اقتصاد مازندران را بزرگ نمود.

اسلامی تصریح نمود: کارهای بزرگی باید در استان انجام شود و پاکسازی مازندران از زباله و نخاله از جمله ماموریت های مهم است که باید به جد صورت گیرد.

 استاندار مازندران در این روز با خانواده های شهدای مدافع حرم پاسدار مصطفی زال نژاد و سردار مهدی قره محمدی در آمل دیدار و گفتگو نمود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز