خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان مطرح کرد:

سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان کردستانی در تهران گشایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۸۳۸

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کردستان گفت: سومین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان کردستانی با رویکرد تبیین نقش سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از پانزدهم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران گشایش می یابد.

به گزارش ایلنا، کورش مرادی با بیان این مطلب افزود: این نمایشگاه با هدف شناساندن نقش روستا در تولید ملی و همچنین آشنایی بازدید کنندگان از استعدادها، قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود در مناطق روستایی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: شناخت ظرفیت‌های مناطق روستایی در تولید محصولات متنوع بویژه در زمینه‌های صنایع کوچک، صنایع دستی و صنایع روستایی و همچنین معرفی جاذبه‌های فرهنگی از قبیل آداب و رسوم، بازی‌های بومی محلی، آیین‌های مذهبی ، پوشش‌ها، جاذبه های طبیعی و گردشگری، استعدادهای جوان و کارآفرینان، ایجاد ارتباط شهرنشینان با روستاییان، برقراری ارتباط میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان از اهداف برگزاری نمایشگاه است.

مرادی‌خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه توانمندی‌های روستایی استان کردستان در 13 غرفه و در حوزه‌های مختلف به نمایش گذاشته خواهد شد.

 به گفته وی تولیدات کشاورزی و دامپروری(عسل و فرآورده های آن) صنایع دستی(قالی و گلیم، ارغوان یا سبدبافی سنتی، سرامیک، سفالگری، نقشهای برجسته، مجسمه سازی، نازک کاری و صنایع چوپ)، لباس‌های بومی محلی، سازهای سنتی، داروهای گیاهی مختص کوه های کردستان، مصنوعات سنگی، زیورآلات سنتی و دست ساز در این نمایشگاه عرضه می شود.

وی با بیان اینکه در غرفه ایده برتر استان مصنوعات شرکت سرامیک نوین ارائه می شود، گفت: گروه آیینی ناله دف پیش از برپایی نمایشگاه برای اجرای آهنگ‌های مذهبی و مولودی خوانی در نقاط مختلف تهران به پایتخت اعزام شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز