خبرگزاری کار ایران

حمایت از طرح‌های گردشگری روستایی در آستارا

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۷۵۸

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: از طرح‌های گردشگری روستایی با محوریت بوم گردی در این شهرستان حمایت شود.

به گزارش ایلنا از آستارا،‌ یونس رنجکش در کمیته گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌های بالقوه‌ای که در مناطق روستایی آستارا وجود دارد این شهرستان می‌تواند به عنوان یکی از مقاصد گردشگری با محوریت بوم‌گردی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یادآور شد: در مناطق مختلف روستایی آستارا نقاط طبیعی بسیاری نهفته است که با توجه به بافت روستایی آن و زندگی طبیعی و آداب و رسوم رایج و تولیدات و محصولات می تواند جذابیت های بسیاری برای گردشگران داشته باشد.

وی ادامه داد:شناسایی و معرفی این جاذبه‌های گردشگری و سوق دادن علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری به ویژه ساکنان منطقه که بتوانند از محیط زندگی خود چند منظوره استفاده کنند نقش مهمی در توسعه گردشگری، تکمیل زیرساخت‌های آن در شهرستان و همچنین اشتغال زایی پایدار در منطقه خواهد داشت.

فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه یکی از ضرورت‌های اشتغال‌زایی در شهرستان استفاده از فرصت‌های موجود است یادآور شد: دولت تسهیلات خوبی در این زمینه در نظر گرفته است و در استان گیلان نیز با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که از سوی استانداری پیش بینی شده است در صورت اجرایی شدن آن این شهرستان می‌تواند به قطب گردشگری با محوریت بوم گردی تبدیل شود.

وی افزود: با تکمیل زیرساخت ها و سوق دادن افراد جویای کار و اشتغال زمینه‌های توسعه این صنعت نیز در شهرستان فراگیر خواهد شد.

وی از بخشداران و دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان خواست تا ضمن معرفی جاذبه ها و مناطق قابل سرمایه گذاری ساکنان مناطق روستایی را به سمت بهره مندی از تسهیلات و همچنین ایجاد چنین فرصت های شغلی سوق دهد.

فرماندار آستارا با تاکید بر اینکه برای توسعه نیازمند تکمیل زنجیره‌های خدماتی در شهرستان هستیم از مسئولان فرهنگی و اجتماعی و دستگاه‌های خدمات دهنده حوزه‌های مختلف خواست تا همکاری های لازم را در مسیر اهداف تعریف شده در بخش اشتغالزایی در شهرستان داشته باشند.

در این جلسه همچنین با اشاره به مجموعه اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که برای رونق اقتصادی در شهر آستارا با توجه به حضور سرمایه‌گذارانی که از آنها دعوت به عمل آمده است خواستار مشارکت ها و همکاری های شوراهای اسلامی و شهرداری برای جذب سرمایه گذاران و ایجاد امکانات رفاهی تفریحی و ورزشی در شهر شد.

شناسایی روستاهای نمونه گردشگری و معرفی آنان برای ایجاد فرصت‌های شغلی جدید با محوریت گردشگری از جمله مواردی  بود که در این جلسه به تصویب رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز