خبرگزاری کار ایران

فرماندار دهگلان مطرح کرد:

میانگین اراضی آبی دهگلان 2 درصد بیشتر از استان است/ بیش از هزار هکتار اراضی پایین دست سد سورال به آبی تبدیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۴۰۰

فرماندار دهگلان در جلسه شورای حفاظت از آب شهرستان دهگلان گفت: بیش از هزار هکتار از اراضی پایین دست سد سورال به آبی تبدیل خواهد شد.

به گزارش ایلنا، یحیی نظری در نشست شورای حفاظت از آب شهرستان ضمن تاکید به احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی و حفاظت هر چه بیشتر از آبخوانهای شهرستان اظهار داشت: طرح جامع برخورد قانونی با برداشت غیر مجاز وتعادل بخشی بین منابع و مصارف آبهای زیر زمینی در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به در خواست رئیس منابع آب شهرستان جهت تخصیص اعتبار برای احیاء و تعادل بخشی گفت: این اعتبار از منابع ملی تخصیص داده می شود که در حیطه و اختیار ما نیست اما ما می توانیم برای حل این مشکل تلاش کرده و مطالبه گر اعتبار باشیم.

 فرماندار دهگلان با اشاره به آبی اراضی پایین دست سد سورال و عدم همکاری کشاورزان برای اجرای این طرح از مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خواست از منابع ملی و شناور بهره‌مند شوند و نگذارند موانع و مشکلات و عدم همکاری کشاروزان باعث هدر رفت این منابع شود.

نظری در ادامه با اشاره به آبی شدن هزار و 100 هکتار از اراضی پایین دست سد سورال اظهار داشت: 12 درصد از اراضی شهرستان آبی است در حالیکه میانگین کشوری این رقم 47 درصد است  که فاصله زیاد داریم.

 وی در ادامه گفت: یکی از سیستم‌های کلان استان در حوزه کشاورزی این است که به میانگین کشور رسیده یا به آن نزدیک شویم.

 نظری گفت: شهرستا دهگلان با وجود داشتن منابع آبی (چشمه، چاه، کانال کشی) و وجود 3 سد اراضی آبی نسبت به میانگین کشوری در مجموع به 25 درصد می‌رسد و 12 درصد نسبت به میانگین استانی 2 درصد بیشتر از استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز