خبرگزاری کار ایران

با ریاست معاون فرماندار؛

جلسه ستاد ارتقاء بهره وری آب کشاورزی شهرستان قرچک تشکیل شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۸۷۴

چهارمین جلسه ستاد ارتقاء بهره وری آب کشاورزی شهرستان قرچک با حضور معاون فرماندار، رئیس اداره جهاد کشاورزی و دیگر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش ایلنا، چهارمین جلسه ستاد ارتقاء بهره وری آب کشاورزی شهرستان قرچک با حضور سید جواد رضوی معاون فرماندار، کمال نصرتی رئیس اداره جهاد کشاورزی و دیگر اعضاء این ستاد در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان تشکیل شد.

معاون فرماندار قرچک در این جلسه گفت: عملیات اجرایی آبیاری نوین در بیش از ۶۰ هکتاراز ارازی زراعی شهرستان قرچک آغاز شده و با توجه به اینکه این شهرستان جدید التاسیس بوده و هیچ گونه مطالعه برای طراحی استفاده از شیوه نوین آبیاری در سنوات قبل انجام نشده است و مراحل مطالعه و طراحی برای حدود ۹۰ هکتار از ارازی به منظور امکان سنجی اجرایی این طرح آغاز شده است.

سید جواد رضوی خاطر نشان کرد: مشکلات اجرایی از حیثقوانین و مقررات مورد بحثقرار گرفت و با تاکید برای اینکه هر گونه اقدام عملی در خصوص ارتقاء بهره وری آب کشاورزی باید مبتنی بر کار کارشناسی و رعایت قوانین و مقررات باشد. مشکلات اجرایی پیش رو توسط دستگاه های تخصصی احصاء و آن بخش که خارج از اختیارات شهرستان است به مجموعه استان اعلام خواهد شد تا این طرح به بهترین شکل اجرا شود.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آبی و لزوم ارتقاء بهره وری در استفاده از این منابع محدود، سیاست های دولت تدبیر و امید بر حمایت از بهره برداران کشاورزی در استفاده از شیوه های نوین آبیاری می باشد که این امر برای اینکه پایدار باشد، باید با دقت و کارشناسی عمیق و رعایت قوانین و مقررات صورت گیرد.

لازم به ذکر است، در پایان جلسه هر یک از اعضاء این ستاد نظرات و پیشنهادات خود را برای این طرح بیان نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز