خبرگزاری کار ایران

سلیمان پور:

سوء مدیریت در توزیع ناعادلانه آب، چندین هکتار از کشت کشاورزان رباط کریم را به مخاطره انداخته است

کد خبر : ۱۰۴۶۱۶

فرماندار رباط کریم با انتقاد شدید از اجحاف های صورت گرفته در حق کشاورزان این شهرستان گفت: با بی عدالتی در توزیع آب کانال نواب، چندین هکتار از اراضی کشاورزی رباط کریم در خطر خشک شدن قرار گرفته اند.

ایلنا: فرماندار رباط کریم با انتقاد شدید از اجحاف‌های صورت گرفته در حق کشاورزان این شهرستان گفت: با بی‌عدالتی در توزیع آب کانال نواب، چندین هکتار از اراضی کشاورزی رباط کریم در خطر خشک شدن قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایلنا از رباط کریم، بیژن سلیمان‌پور صبح امروز در حاشیه بازدید از زمینهای کشاورزی محدوده کانال آب نواب در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این کانال با عبور از شهرستانهای اسلامشهر و ری به رباط کریم ختم می‌شود، ولی نبود رژِیم حقوقی مشخص و مناسب، موجب وارد شدن خسارات فراوانی به کشاورزان رباط کریمی شده است.

وی بیان کرد: احجاف بسیار شدیدی به کشاورزان پایین دست کانال که در شهرستان رباط کریم واقعند، نسبت به کشاورزان بالا دست شده است و عملا سهمی از آب کانال نواب به اراضی واقع در دشت رباط کریم نمی رسد.

سلیمان‌پور ریشه این ناعدالتی را در رفتار متصدیان تعاونی آب بران دانست و خاطرنشان کرد: از مسئولان سازمان جهادکشاورزی و مدیریت منابع استان تهران انتظار می‌رود در نحوه در توزیع نامناسب آب تجدید نظر کنند و با تغییر مدیریت، ترتیبی اتخاذ کنندتا بسیاری از محصولات کشاورزان رباط کریم که هم اکنون بدون آب مانده و در آستانه تلف شدن و از بین رفتن هستند، احیا شوند. این کشاورزان زحکمنکش، در آمدشان از همین راه تامین می‌شود و با این کار، ثمره یکسال تلاش و کوشش آنان در حال از بین رفتن است.

نماینده عالی دولت در رباط کریم گفت: اگر رئیس سازمان جهادکشاورزی و مدیر عامل آب منطقه‌ای استان تهران فکری به حال مدیریت این کانال نکند و تدبیری اندیشیده نشود، تبعات و آثار زیانباری متوجه کشاورزان خواهد شد.

وی راه حل این مشکل را تعیین رژیم حقوقی برای بهره برداری عادلانه از کانال آب نواب دانست و تصریح کرد: ما بار‌ها مشکلات و خواسته‌های به حق کشاورزان را به اطلاع جهاد کشاورزی و مدیریت منابع آب استان رسانده‌ایم ولی تاکنون مدیریت توزیع آب اصلاح نشده و اگر این بی‌توجهی‌ها ادامه یابد، نارضایتی کشاورزان تشدید خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز