خبرگزاری کار ایران

بخشدار بهنمیر خبر داد:

اختصاص ۴ میلیارد تومان برای احداثمخزن آب بخش بهنمیر

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۶۴۰

دولت برای تامین آب بخش بهنمیر حدود چهار میلیارد تومان هزینه کرده است.

بخشدار بهنمیر از اختصاص ۴ میلیارد تومان برای احداثمخزن آب بخش بهنمیر خبر داد.

به گزارش ایلنا، بخشدار بهنمیر، در جلسه مدیریت بحران شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مشکلات ما در بخش بهنمیر که با مخالفت‌های محلی هم مواجه است احداثبنا غیر مجازدر بستر رودخانه است.

مجتبی حبیب نژاد، با اشاره به بند دو و سه قانون حریم رودخانه‌ها و انهار، افزود: این امر در ساحل غرب و شرق رودخانه تالار رعایت نمی‌شود.

وی، به اجرای لایروبی انهار در بخش بهنمیر اشاره و عنوان کرد: غالب دهیاران جهت اجرای این طرح اقدامات لازم را انجام دادند.

حبیب‌نژاد با بیان اینکه شهرستان بابلسر و بخش بهنمیر جزء شهرهای گروه الف بوده و در بحثتامین آب با مشکل مواجه هستند، بیان داشت: دولت برای تامین آب بخش بهنمیر حدود چهار میلیارد تومان هزینه کرده است.

وی با بیان اینکه منبع تامین آب بخش بهنمیر از شهرستان کیاکلا و قائمشهر است، عنوان کرد: در توزیع آب این بخش با مشکل مواجه هستیم.

بخشدار بهنمیر با اشاره به بهره‌برداری از مخزن آب بهنمیر، بیان کرد: با بهره‌برداری از آن مشکل قطعی آب بخش بهنمیر تا حدودی رفع می‌شود.

بخشدار رودبست نیز گفت: در بخش رودبست - ولیکرود طی دو سال لایروبی خوبی انجام شد.

رضا رحیمیان با بیان اینکه در بحثجهاد کشاورزی با اجرای طرح لاینینگ مقری‌کلا و شرامتان بسیاری از مشکلات ما حل شد، عنوان کرد: در حال حاضر مشکلی در ترمیم کانال‌های هدایت آب کشاورزی و لایروبی نداریم.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد مطالبات ما در بخش‌ها در حوزه کشاورزی است، خاطرنشان کرد: اعتبارات در حوزه کشاورزی بسیار اندک بوده و جهاد کشاورزی را با مشکل مواجه کرده است.

بخشدار رودبست با تاکید بر فراهم کردن زیرساخت لازم در حوزه کشاورزی، بیان داشت: با احداثکانال آب بسیاری از مشکلات حوزه کشاورزی حل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی بابلسر نیز اظهار داشت: از ۱۲۴ واحد مرغ گوشتی و مرغ تخم‌گذار و مادر این شهرستان فقط ۱۸ واحد دوگانه‌سوز نشده‌اند.

امیر خیرالله‌پور با بیان اینکه از ۱۸ واحد ۱۲ واحد در داخل طرح هادی هستند، عنوان کرد: ذخیره ما در سال ۹۲-۹۳ حدود ۲۷۴ هزار لیتر بوده است.

وی افزود: در سال ۹۲ حدود ۱۹۲ هزار لیتر داشتیم که استفاده نشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز