خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان مطرح کرد:

اعتبارات و منابع محدود دولتی کفاف توسعه را نمی‌دهد/ فراهم کردن زمینه‌های اشتغالزایی با مشارکت بخش خصوصی

asdasd
کد خبر : ۵۱۰۷۶۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت:اعتبارات ومنابع‌محدود دولتی کفاف‌توسعه را نمی‌دهد و ما آماده ایم برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نه تنها فرش قرمز پهن کنیم بلکه حاضریم تمام زیرساخت‌ها و زمینه‌های سرمایه گذاری را برای آنان فراهم کنیم.

به گزارش‌ایلنا، بهرام نصراللهی در جلسه شورای اداری و کمیته برنامه ریزی شهرستان دیواندره با اشاره به اینکه توسعه دیواندره از بالا به پایین و در تهران و سنندج نمی‌تواند رقم بخورد، گفت: برنامه‌های توسعه ای صرفاً عدد و رقم های پولی نیست بلکه تکثیر و ترویج نگرش‌های توسعه و ایجاد گفتمان توسعه در میان لایه های مختلف اجتماع خود بخشی از فرآیند توسعه است.

وی افزود: نگرش‌های دولت محوری پیشبرد سیاست‌های توسعه ای را در کشور ما مختل کرده است و دولتی که روز به روز حوزه خدماتش وسیع تر و گسترده تر می‌شود عملاً نمی تواند کارگزار خوبی برای توسعه و رشد باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کردستان خاطر نشان کرد: خوشبختانه دولت توجه خوبی به استان کردستان دارد و افزایش 151 درصدی اعتبارات استان در سال 96 نسبت به سال 95 بیانگر این توجه است.

نصراللهی زاده با بیان اینکه بودجه استانی در سال جاری به نسبت سال 95 حدود 2 و نیم برابر افزایش داشته است، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی بطور جدی بدنبال احصا و شناسایی ظرفیت های متفاوت توسعه در شهرستان های استان است و در این میان بیشترین و والاترین جایگاه را برای بخش خصوصی قائل است.

وی گفت: اعتبارات و منبع محدود دولتی کفاف توسعه را نمی‌دهد و ما آماده ایم برای سرمایه گذاران بخش خصوصی نه تنها فرش قرمز پهن کنیم بلکه حاضریم تمام زیرساخت ها و زمینه های سرمایه‌گذاری را برای آنان فراهم کنیم و این موضوع چند روز پیش نیز در دیدار استاندار و نمایندگان استان با معاون رییس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است.

نصراللهی زاده خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط نامساعد استان از نظر بیکاری و درآمد سرانه مردم، منابع دولتی را باید برای تامین و تکمیل زیرساخت های اشتغال زا هزینه کنیم و همه باید زمینه‌های اشتغال زایی برای مردم را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی فراهم کنیم.

وی دیواندره را از شهرهای مهم استان نام برد که در کنار کریدور شماره 10 کشور قرار گرفته که ترکیه و قفقاز و مدیترانه را به جنوب ایران، خلیج فارس و دریای عمان وصل می کند و ظرفیت های مهم دیواندره در حوزه های کشاورزی و گردشگری نیز باید به فعلیت برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز