خبرگزاری کار ایران

در بازدید نمایندگان اقتصادی روسیه ازمنطقه آزاد انزلی مطرح شد

توسعه همکاری‌های تجاری با استفاده از ظرفیت های منطقه آزاد انزلی

asdasd
کد خبر : ۴۹۸۹۴۶

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در دیدار نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع روسیه در ایران بر توسعه مراودات اقتصادی دو کشور با محوریت منطقه آزاد انزلی تاکید کرد.

 به گزارش ایلنا از بندرانزلی ،رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در دیدار نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع روسیه در ایران بر توسعه مراودات اقتصادی دو کشور با محوریت منطقه آزاد انزلی تاکید کرد.

رئیس هیات مدیره سازمان  به تشریح مزایا و معافیت‌های منطقه آزاد انزلی برای سرمایه‌گذاران خارجی پرداخت و آمادگی سازمان متبوع خود را برای همکاری در حوزه‌های زیر ساختی و سرمایه‌گذاری شرکتهای روسی در پسکرانه مجتمع بندری کاسپین در حوزه‌های ساخت انبار، سیلو و سردخانه اعلام کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان پیشنهاد ایجاد شعبه نمایندگی گازپروم روسیه در منطقه آزاد انزلی را به هیأت روسی مطرح کرد و با تاکید بر توسعه مناسبات تجاری با تنوع بخشیدن به کالاهای مبادله شده دو کشور تصریح کرد : ظرفیت های خوبی در زمینه توسعه همکاری شرکت های حمل و نقل و کشتیرانی دو کشور و صادرات محصولات کشاورزی استان گیلان به بازار روسیه وجود دارد که می توان از آن بهره برد.

در این دیدار الکساندرماکسیموف نماینده اتاق بازرگانی و صنایع روسیه در ایران پیشنهاد خواهر خواندگی بندر کاسپین و بندر ماخاچ کالا را مطرح کرد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های و پتانسیل های موجود در منطقه آزاد انزلی، توانمندیها و فرصت های سرمایه گذاری آن را به سرمایه گذاران روس معرفی کرده چراکه دولت روسیه نیز توسعه مراودات با ایران را در دستور کار دارد و شرکت های روسی نیز از این موضوع استقبال می کنند.

وی با اشاره به خدمات بانکی بانک گاز پروم به تجار روسی و ایرانی برای تقویت مبادلات تجاری دو کشور ، خواستار توسعه همکاری ها در زمینه بانکی با توجه به اتصال شبکه بانکی روسیه به شبکه بین المللی شد و افزود :منطقه آزاد انزلی ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به هاب داد و ستد کالاهای ایران و روسیه به ویژه در زمینه فرآورده های نفتی ،آهن و چوب و مواد غذایی  را دارد

  در این دیدار علاوه بر الکساندرماکسیموف ، عارف مارکوف نماینده اتاق بازرگانی و صنایع فدراسیون روسیه در ایران و اکسانا دیدیک مشاور این اتاق بهمراه معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی و سرمایه گذاران بخش خصوصی مجتمع بندری کاسپین  حضور داشتند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز