خبرگزاری کار ایران

مدیر جهادکشاورزی مرند:

پرورش مرغ سیاه مرندی حمایت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۶۷۰

این‌نژاد، اشتغال زایی ودرآمد زایی بسیاربالایی دارد.

ایلنا: مدیر جهادکشاورزی شهرستان مرند گفت: ‌نژاد مرغ سیاه مرندی، از بهترین نژادهای تخم گذار ایران به شمار آمده و از نظر شباهت نژادی احتمالاً با‌نژاد سیاه روسیه، از یک منشأ بوده و با توجه به قابلیت اشتغال زایی بالا در صورت تولید صنعتی و ایجاد زمینه دستیابی به درآمد افزون برای تولید کنندگان، این مدیریت از توسعه پرورش آن حمایت می‌کند.
به گزارش خبرنگار ایلنا جلال رحیم‌زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: این‌نژاد می‌تواند به عنوان یک‌نژاد تخمگذار زینتی معرفی شده و واریته‌های گل باقلایی و سفید نیز در این‌نژاد وجود دارد.
وی افزود: این‌ نژاد مختص به مرند بوده و می‌تواند تولید اصولی در این منطقه با توجه به پیشینه و تجارب موجود، خالص سازی شده و با ارزش اقتصادی بالا زمینه مناسبی برای تولید، اشتغال و افزایش بهره وری دربخش تولید محصولات بخش کشاورزی به صورت بالقوه ایجاد کند.
رحیم‌زاده حمایت این مدیریت از ایجاد و راه اندازی ایستگاه تحقیقاتی‌نژاد مرغ مرندی با کمک و سرمایه بخش خصوصی تاکید کرد و افزود: در صورت تمایل سرمایه گذاران از این امر، اطلاعات لازم و تخصصی دراختیار آنان قرارخواهد گرفت.
گفتنی است علی فرجی از شهروندان مرندی، بعنوان اولین احیاکننده مرغ مرندی درسطح استان آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.
توسعه حمایت از علاقمندان و سرمایه گذاران در زمینه انبوه سازی تولید این‌نژاد مرغوب و ارزشمند، در دستور کار مدیریت جهادکشاورزی قرار داشته و درراستای استفاده مطلوب از ظرفیت‌های موجود جهت نیل به توسعه اقتصادی بخش کشاورزی، حمایت‌های لازم و تخصصی از سرمایه گذاران در این بخش بهره‌مند خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز