خبرگزاری کار ایران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان خبر داد:

آغاز غرس نهال مجتمع 4200 هکتاری پایاب سد آزاد در سال آینده

asdasd
کد خبر : ۵۰۸۱۴۹

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: سال آینده غرس نهال در مجتمع 4200 هکتاری پایاب سد آزاد سنندج در منطقه کلاترزان آغاز می شود.

به گزارش ایلنا، اردشیر پور حبیبی با بیان این مطلب افزود: پروژه پیشرفت بسیار خوبی دارد و انشالله در آینده شاهد احداث این مجتمع باغی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یک کشاورز گندم کار در بهترین حالت ممکن از یک هکتار زمین دیم خود 700 هزار تومان برداشت می کند، در صورت احداث باغ می تواند در هر یک هکتار به صورت میانگین بیش از 10 میلیون تومان درآمد کسب کند. 

وی اظهار داشت: در این مجتمع ها از بهترین نوع نهال استفاده خواهد شد  و در صورت نیاز از نهال‌های وارداتی استفاده خواهیم کرد. 

وی گونه پیش‌بینی شده برای مجتمع پایاب سد آزاد را گردو عنوان کرد و افزود: با توجه به مطالعات خاک‌شناسی صورت گرفته و آب و هوای خاص منطقه زمین های این مجتمع مستعد درخت گردو است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان در بازدید احداث باغت دیم در اراضی شیب دار هم گفت:  5 هزار هکتار مصوب شده برای استان،  که توانسته ایم امسال یک هزار هکتار از این باغات را احداث کنیم.

وی افزود برنامه ریزی لازم برای احداث 3 هزار هکتار دیگر در استان صورت گرفته و اکثر زمینهای مستعد شناسائی شده است. 

پور حبیبی خاطر نشان کرد: درطرح توسعه باغات دیم در اراضی شیب دار نهال ریشه دار به صورت رایگان در اختیار متقاضی قرار می گیرد و باغات زیر نظر کارشناسان و مهندسین سازمان جهاد کشاورزی نظارت خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز