خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان:

فرمانداران و بخشداران در شهرستان‌ها و بخش‌ها باید سرافرازانه از دولت دفاع کنند

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۱۸۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان دفاع از عملکرد و برنامه های دولت را وظیفه فرمانداران دانست و گفت: فرمانداران و بخشداران به‌عنوان نمایندگان‌دولت در شهرستان‌ها و بخش‌ها باید سرافرازانه از دولت دفاع کنند.

به گزارش ایلنا، علیرضا آشناگر در همایش فرمانداران و بخشداران استان کردستان با بیان اینکه ممکن است برخی از جریانات به دنبال سردی و بی رمقی انتخابات باشند اما ما به عنوان دولت باید همه تلاش و همت خود را جهت مشارکت حداکثری مردم بکار ببندیم.

وی قانون گرایی و عمل به قانون را در پروسه برگزاری انتخابات از دیگر رسالت های مجریان انتخابات در شهرستان ها و بخش ها دانست و ادامه داد: مجریان باید حتما امر بی‌طرفی را در برگزاری انتخابات و فراهم کردن ساز و کارهای لازم رعایت کنند و برای آنان مهم نباشد که مردم به کدام کاندیدا رای خواهند داد.

آشناگر با بیان اینکه فرمانداران در مراودات سیاسی و برگزاری جلسات با گروه ها و جریانات سیاسی مختلف رفتارشان نباید شائبه طرفداری از یک گروه خاص را به اذهان متبادر کند، گفت: تمامی رفتارها و نشست های سیاسی با دقت مورد رصد قرار می گیرد و هدف از نشست با جریانات سیاسی تنها باید افزایش مشارکت مردم و ایجاد نشاط در انتخابات باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان دفاع از عملکرد و برنامه های دولت را وظیفه فرمانداران دانست و گفت: فرمانداران و بخشداران به عنوان نمایندگان دولت در شهرستان ها و بخش ها باید سرافرازانه از دولت دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه فرمانداران و بخشداران استان هرگز نباید از حق قانونی خود کوتاه بیایند و منفعلانه عمل کنند، افزود: لازم است سنگ بنای اولیه برگزاری انتخابات در امر انتخاب معتمدین درست و محکم گذاشته شود و فرمانداران و بخشداران چیزی از اختیارات خود را واگذار نکنند.

علیرضا آشناگر تشکیل جلسات با معتمدین، روحانیون و گروه های ذی‌نفوذ بصورت مداوم را در راستای افزایش مشارکت و حضور مردم مهم ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر استفاده از این گروه های مرجع رصد شبکه های اجتماعی، سایت ها و مظبوعات نیز دنبال شود و فرمانداران و بخشداران باید بر روی این فضاها تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: جریاناتی به دنبال انتقاد از دولت نیستند بلکه تخریب دولت را در دستور کار دارند و می‌طلبد فرمانداران با استفاده از شبکه های اطلاع رسانی توان خود را به رخ بکشند.

آشناگر با بیان اینکه کارهای انجام شده در دولت دکتر روحانی با توجه به وضعیت اعتباری کشور کارهای کمی نیستند گفت: جریانات مخالف آرزویشان این است که شما در لاک دفاعی و بی عملی قرار بگیرید اما شما باید با کارهای خود آنها را در انفعال قرار دهید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اگر انتقادات و یا تخریب هایی علیه دولت در شهرستان ها انجام می شود فرمانداران و بخشداران باید جواب بدهند گفت:در صورتی که دولت بی رحمانه تخریب می شود مشاهده انفعال از هر فرماندار و بخشداری ایجاد شبه می کند.

وی عنوان کرد: لازم است فرمانداران با منطق، در محیطی آرام  و با رعایت حساسیت های لازم و با ارایه عدد و رقم هم پاسخگو باشند و هم از دولت حمایت واقع بینانه داشته باشند.

آشناگر تقویت روابط عمومی های فرمانداری ها را از همه جهات مهم دانست و گفت: لازم است از توان روابط عمومی ها و دانش آموختگان علم ارتباطات نهایت بهره را برد و ما نیز در قالب پکیجی اهم دستاوردها و کارهای دولت جهت اطلاع رسانی به مردم آماده خواهیم کرد.

 وی در ادامه سخنان خود به موضوع بررسی صلاحیت کاندیداها اشاره کرد و گفت: مبنای تایید صلاحیت افراد باید بر طبق قانون باشد و در تایید صلاحیت ها با دید باز و وسعت نظر رفتار شود تا همه سلایق سیاسی بتوانند خود را بخوبی عرضه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز