خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان مطرح کرد:

کاهش 78 میلیارد ریالی هزینه‌های مردم کاشان با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان

asdasd
کد خبر : ۳۶۱۲۹۵

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از کاهش 78 میلیارد ریال از هزینه های پرداختی مردم با اجرای طرح تحول سلامت دهان و دندان در کاشان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، دکتر محمد حسین اعرابی در حاشیه اولین سالگرد طرح تحول سلامت دهان و دندان در تهران گفت: خدمات سلامت دهان و دندان به مردم و دانش آموزان به بیش از 34 درصد افزایش یافته است.
 
وی تشکیل کمیته طرح تحول سلامت دهان ودندان، تشکیل کمیته طرح تحول سلامت دهان و دندان دانش آموزی، اجرایی شدن تفاهم نامه وزارتخانه های بهداشت و آموزش و پرورش، برگزاری جلسات توجیهی برای دندانپزشکان و نیروهای درگیر در طرح تحول، تجهیز و فعال سازی هفت واحد دندانپزشکی مراکز سلامت جامعه شهری و ایجاد سه پایگاه ثابت و چهار پایگاه سیارسلامت دهان ودندان در مدارس ابتدایی از مهم ترین اقدامات این دانشگاه در این راستا بوده است.
 
اعرابی افزود: جذب 11 نیروی حد واسط آموزش دیده از طریق قرارداد خرید خدمت برای ارائه خدمات سطح 1، عقد قرارداد با سه دندانپزشک بخش خصوصی جهت ارائه خدمات سطح  2 به عموم مردم و گروه های هدف، جذب دستیار و منشی برای اغلب مراکز سلامت جامعه شهری، فعال‌سازی 9 مرکز مجری برنامه پزشک خانواده، تهیه و توزیع 40 هزار عدد شناسنامه ویژه وارنیش فلوراید در بین دانش آموزان ابتدایی، توزیع 10 هزار عدد مسواک و خمیردندان بین دانش‌آموزان مقطع ابتدایی، تهیه و توزیع 10 هزار عدد پمفلت تحت عنوان فیشورسیلانت و طراحی و تهیه 1200 عدد پوستر طرح تحول و توزیع در مدارس، مراکز سلامت جامعه و دانشگاه ها از دیگر اقدامات این دانشگاه بود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این خصوص اظهار داشت: در پایگاه‌های سیار سلامت دهان و دندان در مدارس فلورایدتراپی و فیشورسیلانت انجام می شود.

سید علیرضا مروجی افزود: در پایگاه‌های ثابت سلامت دهان و دندان علاوه بر فیشورسیلانت، درمان و ترمیم دندان‌های پوسیده دانش آموزان با پر کردن (کامپوزیت و آمالگام) انجام می‌شود و در هر دو پایگاه ثابت و سیار دندانپزشک و دستیار حضور دارند.

لازم به ذکر است روز ملی دندانپزشک با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در هتل المپیک تهران برگزار و در غرفه دانشگاه، گزارش عملکرد دستاوردهای طرح تحول سلامت دهان و دندان در سال 94 ارائه شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز