خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان خبر داد:

توزیع رایگان دستگاه کاهنده مصرف آب در مدارس و مساجد کاشان

asdasd
کد خبر : ۳۳۴۳۶۵

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان از توزیع رایگان بیش از 2 هزار و 100 دستگاه کاهنده مصرف آب در مدارس و مساجد کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان ،«محمدرضا اسدی » مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان در نشست خبری با خبرنگاران در محل تصفیه خانه آب و فاضلاب کاشان با تبریک 11 دی‌ماه سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت های آبفا، رویکرد وزارت نیرو خصوصا آب و فاضلاب کاشان در قبال خشکسالی های اخیر را مدیریت بر مصرف آب دانست و گفت : باید به گونه ای برنامه‌ریزی کنیم که سالیانه کاهش رشد مصرف آب را در بخش های مختلف داشته باشیم.

اسدی به فرهنگ سازی مصرف بهینه آب در مهدکودک‌ها و مدارس شهرستان کاشان اشاره کرد و گفت :برگزاری همایش‌های آب، بازدید دانش آموزان و مسئولان از تصفیه خانه فاضلاب کاشان از مهمترین اقدامات آبفا کاشان در جهت کاهش مصرف آب بوده است.

وی  از توزیع بیش از ده هزار سردوش کاهنده مصرف در سطح شهر کاشان به منظور مصرف بهینه آب در سال‌جاری خبرداد و گفت: با نصب بالغ بر 60 دستگاه سایبان کولر آبی به صورت پایلوت در سطح شهرکاشان به صورت اقساط در سالجاری نیز موجب کاهش پیک مصرف آب در تابستان شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان همچنین تشکیل پلیس آب در سطح شهر کاشان را از دیگر اقدامات آبفای کاشان در جهت فرهنگ سازی مصرف بهینه آب عنوان کرد و گفت: پلیس آب در شهرکاشان توانسته با شناسایی انشعاب‌های غیر مجاز درحاشیه شهر اقدامات موثری را انجام دهد.

وی کاهش فشار آبرسانی در فصل تابستان به منظور تاثیر گذاری عادلانه در توزیع آب را به عنوان یکی دیگر از راهکارهای  مصرف بهینه آب در سالجاری عنوان کرد و گفت : با این اقدام توانسته ایم ضمن جلوگیری از هدر رفت مصرف آب، توزیع عادلانه مصرف آب را درکلیه مناطق شهری کاشان داشته باشیم.

اسدی به تکمیل پروژه آبرسانی زاینده رود تا پایان سال 94 اشاره کرد و گفت : با تکمیل ایستگاه پمپاژ و تکمیل نهایی ظرفیت آب زاینده رود به کاشان در تابستان 95 مردم کاشان بعد از گذشت یک دهه از انتقال آب زاینده رود به کاشان مزه واقعی آب زاینده رود به کاشان را خواهند چشید.

وی از تخصص 45 میلیارد تومان اعتبار برای احداث ایستگاه پمپاژ، سازه آبگیر و ایجاد مقاره در ابتدای پروژه خط انتقال آب زاینده رود به کاشان خبرداد و یاد آور شد: تاکنون 20 میلیارد تومان از این اعتبار جذب و برای احداث ایستگاه پمپاژ، سازه آبگیر و ایجاد مقاره پروژه خط انتقال آب زاینده رود به کاشان هزینه شده است.

اسدی اظهار امیدواری کرد، 25 میلیارد تومان باقی مانده این اعتبار تا پایان سال مالی 94  در 31 تیرماه ماه سال 95 به طول کامل تخصیص داده شود و این پروژه با دو سه ماه تأخیر از برنامه زمانبندی شده در تابستان سال 95 به بههر برداری برسد و مردم کاشان طعم واقعی آب زاینده رود به کاشان را بچشند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، میزان آب انتقالی زاینده رود به کاشان را در حال حاضر 400 لیتر در ثانیه اعلام کرد و گفت: با احداث  ایستگاه پمپاژ، سازه آبگیر و ایجاد مقاره در ابتدای پروژه خط انتقال آب زاینده رود به کاشان، ظرفیت آب انتقالی زاینده رود از 400 لیتردر ثانیه به 1100 در ثانیه یعنی ظرفیت نهایی افزایش خواهدیافت.

اسدی یاد آورشد: از یکهزار و 100 لیتردر ثانیه آب انتقالی زاینده رود به کاشان، 100 لیتر در ثانیه به شهرستان آران و بیدگل اختصاص دارد.   

مدیر شرکت آب و فاضلاب کاشان در ادامه بحران جدی آب، ادامه خشکسالی ها و بیلان منفی ادامه دارآب از سال های گذشته تاکنون، عدم جایگزینی منابع جدید و افت تدریجی کمیت آب را یاد آورشد و گفت: توجه به مدیریت مصرف در شرکت آب و فاضلاب کاشان باعث شد تا عیلرغم تمامی مشکلات ناشی از بحران بی آبی و خشکسالی، تابستان سال گذشته را بدون تنش عبور کنیم.

اسدی همچنین از افزایش ظرفیت مخازن آب در شهرستان کاشان خبرداد و یاد آورشد: در بخش افزایش مخازن، حجم مخازن آب کاشان از 81 هزار مترمکعب به 85 هزار متر مکعب افزایش یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، در ادامه از پیش رفت 65 درصدی  مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کاشان خبرداد و افزود: 200 کیلومتر پروژه فاضلاب شهری کاشان از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی به طور صد درصد انجام شده است و بخشی از اعتبارات نیز برای ساخت مدول دوم تصفیه خانه فضلاب کاشان از محل اعتبارت بانکی تأمین می شود.

اسدی با اشاره به اینکه برای ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کاشان حدود 31 میلیارد تومان نیاز است یاد آورشد:  برای اجرای 65 درصد مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کاشان تاکنون 22 میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل و بهره برداری از آن به 8 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

وی، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کاشان را یکی از پیشرفته ترین تصفیه خانه های موجود در کشور اعلام کرد و یاد آورشد: مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کاشان مجهز به خازن های هضم لجن و تولید برق است.

به گفته وی، این تصفیه خانه به گونه ای طراحی شده است که لجن تولیدی را تبدیل به گازمتان که قابلیت تولید برق را دارد که امکان تولید حدود 500 کیلووات ساعت درروز تولید برق را دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، برق مورد نیاز مدول دوم تصفیه خانه کاشان را یک و سه دهم مگاوات اعلام کرد و از پرداخت هزینه برق به عنوان یکی از آیتم های هزینه بالا و افزایش هزینه های بهره برداری در تسویه خانه ها دانست.

به گفته وی، تصفیه خانه فاضلاب کاشان، امکان این را دارد تا 40 درصد از برق مورد نیاز خود را از طریق گاز تولید شده در تصفیه خانه تأمین کند.

اسدی یاد آورشد: این امکان نیز وجود دارد تا برق تولید شده در مواقعی که دبی و یا فاضلاب کمتری وجود دارد به سیستم برق رسانی شهری متصل شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان همچنین، از نصب حدود 15 هزار سیفون فاضلاب خانگی خبرداد و یاد آورشد: در بحث پروژه فاضلاب شهری، شهرستان کاشان به دو منطقه قابل بهره برداری و منطقه غیر قابل بهره برداری تقسیم شده است.

اسدی گفت: مناطق قابل بهره برداری، مناطقی است که تمام تست های تکمیلی آن انجام شده است و قابلیت اتصال به شبکه فاضلاب شهری را دارد.

به گفته وی، حدود 9 هزار و 500 انشعاب در مناطق قابل بهره برداری، قابلیت بهربرداری دارد و 5 هزار و 500 انشعاب نیز در مناطق غیر بهره برداری است که پیش بینی می شود این تعداد نیز طی دو سه ماه آینده قابلیت بهره برداری از شبکه فاضلاب شهری را داشته باشد.

اسدی فاضلاب ورودی حال حاضر را 42 لیتر در ثانیه اعلام کرد و با اشاره به این که این میزان فاضلاب کاملا تصفیه می‌شود گفت: با اتصال 5 هزار و 500 انشعاب قابلیت افزایش فاضلاب ورودی به 70 لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان، همچنین استقبال مردم را از اتصال شبکه فاضلاب خانگی به شبکه فاضلاب شهری بیش از گذشته اعلام کرد و اشاره  به این که روز به روز شاهد افزایش انشعابات و اتصال به شبکه فاضلاب شهری هستیم گفت: استقبال مردم به دلیل اطلاع رسانی به موقع  خبرنگاران و رسانه های شهرستان است.  

 شایان ذکر است، اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان کاشان امروز که به مناسبت 11 دیماه سالروز تصویب قانون تشکیل شرکت های آبفا پس از شرکت درکنفرانس خبری مدیرعامل آب وفاضلاب کاشان از تصفیه خانه پروژه فاضلاب شهری کاشان بازدید کردند ودرپایان  مدیرعامل  شرکت آبفا  کاشان و مسئولان  تصفیه خانه  فاضلاب شهری  به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

موضوع مهمی که نظر اکثر خبرنگاران را دراین بازدید دوساعته به خود جلب کرده بود درختانی که توسط جمعیت کویر سبز در اطراف تصفیه خانه فاضلاب کاشان قبلا  کاشته شده است و با رشد آنها موجب طراوت و شادابی و حفظ محیط زیست محوطه اطراف  این تصفیه خانه  شده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز