خبرگزاری کار ایران

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل

خانم جلسه‌ای‌هایِ کم سواد، آفتی برای عملکرد جلسات مذهبی بانوانند

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل گفت: خانم جلسه‌ای‌هایِ کم سواد، آفتی برای ماهیت عملکرد جلسات مذهبی بانوان هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در آران و بیدگل، حجت‌الاسلام سمیع الله مردان درنشست هم‌افزایی شورای بانوان مبلغه این شهرستان گفت: با توجه به اینکه جمعیت بانوان در کشور ما بیشتر از مردان است، به طور طبیعی گرایش زنان به عرصه‌های مختلف به‌ویژه مسایل مذهبی نیز بیشتر بوده است و از سوی دیگر غلبه بعد عاطفی در جلسات بانوان و عدم امکان نظارت و کنترل جلسات مذهبی بانوان، زمینه ایجاد آسیب و خرافات در این جلسات بیشتر از سایر جلسات مذهبی است.

وی افزود: حضور طولانی‌ مدت زنان در این مجالس و غفلت از وظایف زناشویى، صرف هزینه‌های هنگفت، اتلاف وقت و نبود برنامه‌ریزی صحیح، نداشتن استراتژی واحد، تأثیرات کوتاه‌مدت و هیجانى، ابلاغ احکام غلط و ترویج ناقص مسائل عرفانی توسط برخی از مبلغان از جمله آسیب‌های موجود دربرخی برنامه‌های مذهبی بانوان است.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: مسؤولان جلسات بانوان باید دقت بیشتری در انتخاب بانوان مبلغه داشته باشند و با همکاری حوزه‌های علمیه خواهران مبلغان حوزوی باسواد را برای برنامه‌های خود دعوت کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: این اداره با برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه بانوان مبلغه سنتی و خانم جلسه‌ای در راستای ارتقای سطح علمی مبلغان اقدام می‌کند تا از این رهگذر تحریف و خرافه در مجالس جای خود را به افزایش اطلاعات دینی و معرفتی بدهد.

حجت‌الاسلام مردان افزود: تغذیه فکری بانوان مبلغه با توزیع کتاب و منابع علمی مذهبی، برگزاری کارگاه‌های آسیب‌شناسی مراسم مذهبی، خرافات، عرفان‌های نوظهور و آموزش احکام و تاریخ اسلام می‌تواند در رفع این آسیب‌ها مؤثر باشد.

در ادامه این نشست، تعدادی از اعضای شورای بانوان مبلغه به بیان نظرات و پیشنهادات خود پیرامون آسیب زدایی جلسات بانوان پرداختند.

کد خبر : ۳۱۸۵۷۷