خبرگزاری کار ایران

زنان کارآفرین سیستانی حمایتی نمی‌شوند

asdasd
کد خبر : ۳۱۴۰۴۶

به‌گفته یکی از زنان کارآفرین در استان سیستان‌وبلوچستان با وجود بیکاری شدید در این استان هیچ کمکی از سوی مسئولان به کارآفرینان که در زمینه اشتغال‌زائی به صورت خودجوش به فعالیت می‌پردازند نمی‌شود.

«قیصری‌مقدم» در همین باره به خبرنگار ایلنا گفت: از زمانی‌که هامون خشک شد، شغل صیادی و کشاورزی که حرفه بیشتر مردم آن خطه را تشکیل می‌داد از بین رفت و بسیاری از مردم بیکار شدند.

این بانوی کارآفرین ادامه داد: بنابراین مردم از پیر و جوان به‌سوی پشم‌ریسی، فرشبافی، گلیم‌بافی، سوزن‌دوزی و... روی آوردند. بافته‌های کارگاه قالیبافی که در حدود ۳۰ نفر از زنان و مردان در آن مشغول کار بودند به فروش نرفت و تعطیل شد. به هر مسئولی مراجعه کردیم حمایتمان نکرد. 

قیصری‌مقدم افزود: نخستین‌بار با ۵ بسته پشم کار با زنان روستایی را آغاز کردیم و هفته‌ای ۱۰ تن نخ تحویل دادیم. تولید داشتیم اما فروش نداشتیم؛ شرکت تعاونی نیز وجود ندارد تا از آن طریق کار‌هایمان را سر و سامان دهیم. 

به گفته وی، کسی کارآفرین را حمایت نمی‌کند. رئیس کارگاهی که نخ‌های پشم را از ما می‌خرید به‌دلیل آن‌که شرکت فرش از کار آن‌ها به‌عنوان غلط‌بافی یاد کرد، دیگر خرید نکرد و بیش از یک‌هزار نفر از کودک ۵ ساله تا پیرمرد و پیرزن ۶۰-۷۰ ساله از ادامه کار بازماندند. 

قیصری‌مقدم در تشریح مشکلاتش برای ایجاد اشتغال در منطقه سیستان می‌گوید: دست‌ساخت‌های مردم سیستان که با کمبود آب و خشکسالی در منطقه روبه‌رو هستند به‌فروش نمی‌رود و تلاش‌ها برای یافتن بازار کار بی‌نتیجه مانده است. با مسئولان مشکلات را در میان می‌گذاریم آن‌ها به ما می‌گویند، امیدواریم مسئولان راه‌حلی برایتان پیدا کنند در حالی که خود مسئولند. 

وی در خاتمه گفت: رئیس کمیته امداد و یا فرماندار از تجمع مردم در مقابل در سازمانشان گله‌مند هستند اما من بار‌ها به آن‌ها گفته‌ام، شما اشتغال ایجاد کنید تا مردم تجمع نکنند. به خدا غصه مردم آدم را می‌کشد، مردم حتی پول نان هم ندارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز