خبرگزاری کار ایران

امین‌زاده در همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار:

به دنبال رفع موانع حقوقی اشتغال و کارآفرینی زنان هستیم

asdasd
کد خبر : ۳۰۵۹۶۶

معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت موانع حقوقی اشتغال و کارآفرینی بانوان را رفع کنیم.

به گزارش ایلنا از شاتا، الهام امین‌زاده در دومین روز از همایش بین المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار ضمن تشکر از برگزار کنندگان این رویداد ارزشمند، در خصوص تلاش‌های این معاونت برای هموارسازی مسیر اشتغال و کارآفرینی زنان گفت: ما امیدوار هستیم که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت موانع حقوقی حضور زنان در عرصه اشتغال و کارآفرینی را رفع کنیم و همچنین به دنبال آن هستیم با فراهم کردن تسهیلات لازم، شرایط برای بانوان عزیزمان بهتر شود تا بتوانند کنار مردان توسعه ایران را رقم بزنند.

وی ادامه داد: در اصل ۴۴ قانون اساسی بخش‌های تعاونی، دولتی و خصوصی وجود دارد که زنان می‌توانند در آن‌ها نقش آفرینی کنند اما علاوه بر این بسترهای پیش بینی شده، نیازمند فرهنگ سازی هستیم تا بتوانیم از کمک زنان برای رسیدن به توسعه پایدار استفاده کنیم.

معاون حقوقی دولت تدبیر و امید با اشاره با نقش زنان کارآفرین در توسعه کشور گفت: در ایران زنان کارآفرین نقش مهمی در اشتغال زایی برای جوانان دارند اما تعداد آن‌ها زیاد نیست و ما باید مشکلات پیش روی این افراد را حل کنیم تا بتوانند در این راه به حرکت خود ادامه دهند. می‌توانیم با تنظیم تفاهم نامه‌ها و وضع برخی مقررات در بانک‌ها بسترهای شکوفایی هرچه بیشتر بانوان کارآفرین را به وجود بیاوریم.

امین‌زاده افزود: مشکلات پیش روی حضور زنان نه تنها در ایران بلکه باید در سطح بین المللی مرتفع شود. امر پسندیده‌ای است که در سازمان ملل متحد به عنوان بالا‌ترین نهاد بین المللی بستری برای همگرایی بین کشور‌ها ایجاد و نقش زنان در توسعه جهان پررنگ‌تر شود. باید این نکته را اضافه کنم که مردان بیشتر جنگ‌ها را آغاز کرده‌اند اما معضلات امنیتی این جنگ‌ها بیشتر زنان را نشانه گرفته و لازم است در اینجا پیامی به «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد داده شود که جایگاه ویژه‌ای به نقش زنان در توسعه و پیشرفت جهان اختصاص دهند.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌خواهیم نگاهی زن گرایانه به این مساله داشته باشیم بلکه باید راه حلی بیابیم و کمکی در این راستا باشیم تا زنان بیشتری به عرصه تجارت و فرهنگ قدم بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز