خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان :

۵۰۲ مورد سرطان طی سال گذشته در کاشان ثبت شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۱۶۲۵

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از ثبت ۵۰۲ مورد سرطان در این شهرستان، طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگارایلنا درکاشان، سید علیرضا مروجی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران، ضمن تشریح فعالیت‌های سال گذشته این معاونت، سرطان پوست با ۹۵ مورد را بیشترین نوع شایع سرطان ثبت شده در شهرستان کاشان عنوان کرد و گفت: به ترتیب سرطان پستان با ۸۹ مورد و سرطان مثانه را با ۵۴ مورد از مهم‌ترین سرطان‌های شایع و ثبت شده در منطقه کاشان است.

 وی، با بیان اینکه شیوع سرطان در شهرستان کاشان به هیچ وجه جنبه علمی ندارد یاد آور شد: عادات غذایی غلط، نحوه و کیفیت زندگی، مصرف غذاهایی که عمدتا با مواد نگهدارنده تهیه می‌شود، کاهش فعالیت فیزیکی و کاهش استفاده از سبزیجات و میوه‌ها به مقدار کافی از دلایل افزایش سرطان است.

 مروجی، اجرای ۷۵ مورد برنامه و فعالیت ۱۲۲۱ نفر رابط سلامت را ازمهم‌ترین برنامه‌های ارتقای سطح سلامت در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل عنوان کرد و افزود: افتتاح ۴ واحد بهداشتی دردوشهرستان کاشان و آران و بیدگل با کمک خیرین ازمهم‌ترین اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سال گذشته بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، بازدید از ۵۲۵ نانوایی شهرستان کاشان و معرفی ۶۲ تا از آن‌ها به دادگاه و قطع ۱۲ مورد سهمیه آرد نانوایی‌های متخلف را از دیگر اقدامات معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پرشکی کاشان در سال گذشته عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۲۲۷ تن گلاب تقلبی و ۲۵ هزار و ۷۵۰ لیتر شربت‌های غیر بهداشتی و ۲۴ تن مواد غیر بهداشتی در کاشان ضبط وجمع آوری شده است.

مروجی، تعطیلی ۶۵ مورد مراکز توریع کننده قلیان و تعطیلی ۱۹ مورد مرکز سرو قلیان در شهرستان کاشان را ازدیگر اقدامات این معاونت برشمرد و گفت: از ۱۴۹۰ تماس به سامانه معاونت بهداشتی این دانشگاه به ۱۲۴۳ مورد شکایت به صورت میانگین در مدت ۲ الی ۳ ساعت پاسخ و رسیدگی شده است.

وی، امید زندگی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل را بالا اعلام کرد و گفت: امید زندگی در بین مردان ۷۳ و در زنان ۷۷ سال است.

وی، میزان باروری خانم‌های کاشانی را۱. ۲ درصد، رشد جمعیت را۱. ۳ و سن ازدواج در را ۲۲. ۱ عنوان کرد و گفت: سال گذشته تنها دو مورد مرگ مادر در کاشان و آران و بیدگل داشتیم.

مروجی، تعداد پرونده‌های دیابتی تحت پوشش دردرمانگان گلابچی کاشان را ۱۵۳۱ مورد عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۴ هزار و ۱۲۲ نفر دردورهای آموزشی پیشگیری ازاعتیاد شرکت کرده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز