خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

بیش از ۵۰ درصد از تجهیزات مراکز دیالیز منطقه کاشان اهدایی خیران سلامت است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۹۹۳

بیش از ۵۰ درصد از تجهیزات مراکز دیالیز در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اهدایی خیران سلامت است.

ایلنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: بیش از ۵۰ درصد از تجهیزات مراکز دیالیز در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل اهدایی خیران سلامت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمدحسین اعرابی، در مراسم افتتاح پنج دستگاه دیالیز اهدایی وزارت بهداشت همزمان با سراسر کشور در کاشان افزود: مراکز دیالیز این شهرستان‌ها در طول سال با کمترین مشکل به بیماران خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی، نقش خیّران سلامت کاشان در تهیه دستگاه‌های دیالیز این مرکز را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: کمک‌های خیّرین جهت اداره بخش دیالیز و ارائه خدمات بهینه به این قشر محروم در تأمین تجهیزات پزشکی در طول سالیان گذشته قابل توجه است.

اعرابی، با اشاره به هزینه‌های بالای درمان بیماران دیالیزی گفت: بیماران دیالیزی در این مرکز با استفاده از خدمات بیمه به صورت رایگان درمان می‌شوند.

رئیس دانشگاه، با اشاره به اینکه در ایران به ازای هر پنج نفر یک دستگاه دیالیز وجود دارد، یادآورشد: در کاشان به ازای هر ۳ نفر یک دستگاه وجود دارد که از استاندار کشوری بالا‌تر است.

رئیس دانشگاه در ادامه اظهار داشت: مرکز درمانی خیّرساز آیت‌الله یثربی کاشان با ۴۰ تخت و بخش‌های دیالیز پیوند کلیه، بستری بیماران کلیوی، اتاق عمل پیوند کلیه، بخش بیماران تالاسمی، شیمی‌درمانی و هموفیلی است که احداثساختمان آن در حال اتمام است و مراحل تجهیز آن در حال پیگیری است.

وی، با بیان اینکه گستردگی بخش درمان آنقدر زیاد است که رفع مشکلات و نیازهای بیماران از عهده تنها یک وزارتخانه و سازمان برنمی‌آید، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید در این زمینه مشارکت و عزم جدی داشته باشند.

دکتر اعرابی، در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از اقدامات خداپسندانه خیّرین به ویژه خیّرین حوزه سلامت یادآور شد: خدمت به مردم مسیری بی‌پایان برای خیّرین است و در دنیایی که مادیات مورد توجه برخی افراد است، این انسان‌های بزرگ و فرهیخته، خدمت به مردم را دنبال می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز