خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

تیم مذاکره کننده هسته‌ای از حقوق ملت ایران کوتاه نیاید

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۲۴

نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به دیدار هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا به دو نفر از محکومان فتنه ۸۸ گفت: مسئولان مربوطه باید پاسخگوی برگزاری این دیدار نا متعارف و غیر مرتبط با وظایف این هیئت اروپایی باشند.

ایلنا: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه کاشان با اشاره به دیدار هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا به دو نفر از محکومان فتنه ۸۸ گفت: مسئولان مربوطه باید پاسخگوی برگزاری این دیدار نا‌متعارف و غیر مرتبط با وظایف این هیئت اروپایی باشند.
به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ورود
هیئتی متشکل از نمایندگان پارلمانی اتحادیه اروپا به تهران اظهار داشت: مشکل و بحثی با ورود این هیئت به تهران برای انجام مذاکرات و روابط پارلمانی و دیپلماتیک وجود ندارد اما برخی از اتفاقات این جریان، موجب جریحه‌دار شدن احساسات دلسوزان نظام شد.
وی با اشاره به دیدار و ملاقات غیر متعارف نمایندگان اتحادیه اروپا با دو نفر از محکومان فتنه ۸۸ تأکید کرد‌: مسئله اینجا است چگونه این هیئت اجازه می‌یابد خارج از حیطه مسئولیت خود با محکومان فتنه دیداری غیر مرتبط با وظایفشان داشته باشند.
نماینده ولی‌فقیه در کاشان با انتقاد از قصور صورت گرفته در انجام این ملاقات غیر دیپلماتیک تصریح کرد: مسئولان باید پاسخگوی مسئولان مربوطه باید پاسخگوی برگزاری این دیدار نامتعارف و غیر مرتبط با وظایف این هیئت اروپایی باشند.
نمازی با اشاره به ابراز بی‌اطلاعی مجلس از چگونگی هماهنگی برای برقراری این ملاقات تأکید کرد: هر نهادی که مسئول این اقدام بوده باشد چه وزارت امور خارجه، مسئولان امنیتی و چه هر مقام یا دستگاه دیگر باید آماده پاسخگویی به ملت باشند.
وی مشخص شدن ارتباط جریان فتنه با آمریکا و اروپا را یکی از پیام‌های این دیدار غیر متعارف قلمداد و عنوان کرد: اگر این ارتباط وجود نداشته باشد پس چرا باید برای یک هیئت پارلمانی که برای مذاکرات و روابط دیپلماتیک به کشورمان می‌آیند دیدار با محکومان فتنه این قدر مهم و ضروری باشد.
عضو خبرگان رهبری همچنین با تأکید بر مطالبه ملت ایران از تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای مبنی بر عدم عقب‌نشینی از حقوق مسلم کشور ابراز داشت: از هیئت مذاکره‌ کننده این انتظار می‌رود که در برابر طرف غربی کوتاه نیامده و در مواجهه با رجزخوانی‌های رئیس جمهور و وزیر امور خارجه ایالات متحده و سایر مقامات آمریکایی و غربی مرعوب نشوند.
نمازی تأکید کرد: تیم مذاکره‌ کننده هسته‌ای باید با قاطعیت تمام در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان به خصوص صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایستادگی و از حقوق مسلم ملت ایران دفاع کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت هفته وقف، آن را یکی از حسنات مهم در فقه اسلامی دانست و گفت: همین موقوفات توانسته به عنوان پشتیبان و حامی شیعه نقش‌آفرینی کرده و استقلال و عدم وابستگی حوزه‌های علمیه، تکایا، مساجد و… را در طول دوران مختلف تضمین کند.
امام جمعه کاشان همچنین با اشاره به احداثمصلی حضرت بقیة‌الله‌الاعظم این شهرستان، آن را بنایی ماندگار و پایدار در طول قرن‌ها و نسل‌های مختلف مردم این منطقه قلمداد و عنوان کرد: انتظار می‌رود افرادی که تمکن مالی دارند با وقف یکی از دارایی‌های خود در حد توان و اختصاص آن به این مصلی، در حفظ و نگهداری این بنای عظیم به عنوان میعادگاه یاران امام
عصر(عج) بکوشند.
نمازی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، این اتحاد را وحدتی فیزیکی و ظاهری ندانست و گفت: منظور از این وحدت، اتحاد و یکپارچگی در آرمان‌ها، دفاع از ارزش‌های اسلامی و حرکت در راستای تحقق منافع ملی است.
وی در قسمت دیگری از خطبه‌ها، با تسلیت فرا رسیدن سالروز اربعین حسینی، با ذکر فرازهایی از زیارت اربعین همگان را به قرائت و تدبر در عبارات این زیارت‌ پر مغز که انشای آن به حضرت امام صادق(ع) منسوب است سفارش کرد.
نمازی در عین حال آغاز سال نو میلادی را به پیروان راستین حضرت مسیح(ع) تبریک گفت و بر جایگاه والای ایشان از منظر قرآن و دین مبین اسلام تأکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز