خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل:

فرهنگ اسلامی منطقه کاشان و آران و بیدگل باید به کل کشور ارتقاء پیدا کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۳۵۵

همانطور که سرچشمه مکتب تشیع کشور در شهرستان‌های دارالمومنین کاشان و دارالشهدای آران و بیدگل بوده و از نظر فرهنگی و مذهبی این منطقه تفاوت‌های زیادی نسبت به سایر شهرهای کشور دارد، فرهنگ اسلامی نیز باید از این منطقه به کل کشور ارتقاء پیدا کند.

ایلنا: نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که سرچشمه مکتب تشیع کشور در شهرستان‌های دارالمومنین کاشان و دارالشهدای آران و بیدگل بوده و از نظر فرهنگی و مذهبی این منطقه تفاوت‌های زیادی نسبت به سایر شهرهای کشور داردٰ فرهنگ اسلامی نیز باید از این منطقه به کل کشور ارتقاء پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «عباسعلی منصوری آرانی» پیش از ظهر شنبه یازدهم آبان ماه سال جاری در مراسم افتتاح ساختمان جدید اداره فرهنگ ارشاد اسلامی آران و بیدگل و در سی و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و اعضای شورای فرهنگ عمومی این شهرستان برگزار شد ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم الحرام، منطقه کاشان و آران و بیدگل را مرکز انتقال فرهنگ شیعی به سراسر کشور عنوان نمود و گفت: همانطور که فرهنگ محرم همزمان با اسلام و شیعه به منطقه آران و بیدگل آمده است، فرهنگ حماسی در جبهه‌های دفاع مقدس، ایثار و شهادت این منطقه در کشورنیز زیان زد عام و خاص است.

وی حفظ و صیانت از فرهنگ سنتی مذهبی شهرستان آران و بیدگل در مقطع کنونی که بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ شبکه تلویزیونی ضد اسلام در جهان فعال هستند را مورد تاکید جدی قرارداد و گفت: متاسفانه علیرغم افزایش برنامه‌های فرهنگی تخریبی علیه اسلام و نسل جوان کشورمان در این گونه شبکه‌ها هنوز نتوانسته‌ایم جلوی تهاجمات فرهنگی را بگیریم.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اینکه به علت تحریم کشورمان در بعد اقتصادی، فرهنگی، تورم و گرانی با مشکل جدی مواجه شده است گفت: دشمنان اسلام از نظر بعد فرهنگی فشارهای زیادی به کشورمان وارد کرده‌اند و باعثشده تا سن اعتیاد به ۱۲سال کاهش و به مدارس راهنمایی نیز برسد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی موازی کاری‌های فرهنگی را موجب عقب افتادگی عدم تحقق پروژه‌های فرهنگی در کشورمان دانست و گفت: در موقعیت فعلی که دولت با بی‌پولی مواجه است عاقلانه‌ترین کار در اجرای کار‌های فرهنگی این است که موازی کاری نداشته باشیم.

وی با تاکید جدی بر تلاش برای شکوفایی و حفظ استعدادهای نسل جوان و اینکه بودجه‌های فرهنگی این شهرستان نسبت به سایر شهرهای کشور بسیار کم است، گفت: با توجه به اینکه خانواده‌ها در معرض تهاجم فرهنگی هستند، فرمانداری، امام جمعه، شورای اسلامی شهر و کلیه نهادهای فرهنگی این منطقه باید با ارائه راهکار در جهت جایگزین نمودن فرهنگ شیعی و اسلامی جوانان را تشویق کنند.

وی با اشاره به اینکه اجرای کارهای فرهنگی نیاز به بودجه‌های کلان دارد گفت: انتظار می‌رود همانطور که فرهنگ شیعی از ۱۴۰۰ سال پیش تاکنون در این شهرستان حفظ شده و ممکن است معضلات فرهنگی شهرهای بزرگ گریبانگیر این شهرستان را هم بگیرد، مسئولین ضمن فرهنگ سازی و تخصیص بودجه باید همکاری کنند تا هسته مرکزی فرهنگ شیعی در این منطقه حفظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز