خبرگزاری کار ایران

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی کاشان:

ده درصد جمعیت شهرستان کاشان سالمند هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۶۲

پیشرفت علم پزشکی در دنیا باعثشده تا با جلوگیری از بیماریها افراد می توانند از مرحله تولد تا مرگ با طی کردن دوران کودکی، جوانی، بزرگسالی، میان سالی به جمعیت سالمند تبدیل شود.

ایلنا: پیشرفت علم پزشکی در دنیا باعثشده تا با جلوگیری از بیماری‌ها افراد می توانند از مرحله تولد تا مرگ با طی کردن دوران کودکی، جوانی، بزرگسالی، میان سالی به جمعیت سالمند تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی کاشان ظهر سه شنبه نهم مهرماه در مراسم جشنی که به مناسبت سالمند در آسایشگاه سالمندان میعاد کاشان برگزار شده بود طی سخنانی ضمن تبریک روز سالمند افزود: با توجه به اینکه سالمندی یک عمر و تجربه کوتاه است جوانان باید از تجربیات این سالمندان استفاده کنند.

«امین عسگری» با اشاره به اینکه قبلا وجود بیماری‌های مختلف باعثمی‌شد تا جمعیت سالمند کاهش یابد گفت: چه خوب است جوانانی که تجربه ندارند با نزدیک شدن با سالمندان تجربه کسب نماید.

وی پیشرفت علم را موجب کاهش استفاده ازتجربه سالمندان و افزایش امید به زندگی دانست وگفت: بدی جامعه کنونی تبدیل شدن جامعه سنتی به جامعه ماشینی و کوچک شدن خانواده‌هاست.

عسگری جامعه سنتی قدیم را موجب گرمی بیشتر خانواده‌ها درنتیجه بزرگ شدن خانواده‌ها دانست و گفت: پیشرفت علم و تکنولوژی موجب کوچک شدن خانواده‌ها و عدم رسیدگی به مشکلات پدر یزرگ و مادر بزرگ‌ها شده است.

وی با تاکید براینکه اجرای صله رحم موجب زیاد شدن محبت درخانواده‌ها می‌شود گفت: امیدواریم امروز نهم مهرماه که روز سالمند نامگذاری شده فرزندان در آسایشگاه‌ها به پدران و مادران خود سربزنند و یا حداقل برای یک شب هم اگر شده آن‌ها را به منزل ببرند تا ازتجربیاتی که سالمندان دارند ‌‌نهایت بهره را از وجود آن‌ها ببرند.

معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی کاشان جمعیت سالمند شهرستان کاشان را بالای ده درصد عنوان کرد و گفت: از کل جمعیت سالمند شهرستان کاشان ۵ درصد یعنی ۵۰ نفر در مراکز آسایشگاه سالمندان نگهداری می‌شوند و مابقی در منازل نگهداری می‌شوند.

وی عشق و علاقه به باورهای فرهنگ دینی و شیعی را دلیل اصلی کم بودن جمعیت سالمند شهرستان کاشان دانست و گفت: همانطور که تاکنون خیرین در کمک به نگهداری سالمندان پیش قدم بودند انتظار داریم خدمات خود را به این قشر از جامعه افزایش دهند.

وی تصریح نمود: بهزیستی به عنوان دبیر شورای سالمندان کشور ۹ مهرماه را به کلیه سالمندان کشور به ویژه سالمندان شهرستان کاشان تبریک می‌گوید.

شایان ذکراست معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان امروز نهم مهرماه به مناسبت روز سالمند به اتفاق کار‌شناسان و تعدادی از پرسنل، مربیان و کودکان مهدکودک‌های تحت پوشش اداره بهریستی کاشان با حضور در مراسم جشن سالمندان و مجتمع‌های نگهداری سالمندان شهرستان کاشان و اهداء شاخه‌های گل از این عزیزان دلجویی نمودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز