خبرگزاری کار ایران

محمدباقر نوبخت:

۳ هزار میلیارد تومان برای کارانه معوق کادر درمان در نظر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۹۶۷۳۲۱

رئیس سازمان برنامه و بودجه از تخصیص اعتباری برای پرداخت کارانه معوق کادر درمان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین‌‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمدباقر نوبخت در دیدار با نمایندگان تشکل‌های کادر درمانی اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۹ میزبان نمایندگان تشکل‎های صنفی مختلفی در سازمان برنامه و بودجه کشور بوده است، افزود: به جهت افزایش ۵۰ درصدی حقوق کارکنان دولت در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری، فاصله حقوق بازنشستگان با کارکنان دولت زیاد شده بود و مطالبه به حقی در میان بازنشستگان شکل گرفته بود. با برگزاری نشست‌هایی با نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان عزیز، به این مطالبات پاسخ دادیم. مطالبات فرهنگیان درباره رتبه بندی معلمان را هم از همین طریق پیگیری کردیم و محقق شد. خوشبختانه هم بازنشستگان و هم فرهنگیان از این اقدامات راضی هستند و دیگر گلایه‌ای ندارند.

او با اشاره به چندین گفتگوی مستقیمش با کادر سلامت و درمان به منظور پیگیری مطالباتشان بویژه در سه زمینه «دریافت فوق‎العاده ویژه»، «کارانه معوق» و «جذب و تبدیل وضعیت استخدام» آنها، ادامه داد: «هَلْ جَزَاء الْإِحْسَانِ إِلَّا الْإِحْسَانُ»؛ در شرایطی که شما عزیزان در خط مقدم مقابله با کرونا هستید، حمایت از شما را وظیفه خود برای افزایش بهره‌وری کادر درمان می‌دانیم. بویژه از آن رو که سازمان برنامه و بودجه کشور علاوه بر تخصیص بودجه، بر نحوه هزینه آن نیز نظارت خواهد داشت. تا کنون ۳۶۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با کرونا به مجموعه وزارت بهداشت اختصاص داده شده است. بخشی از یک میلیارد یورویی که از صندوق توسعه ملی برداشته شد هم به هزینه‌های مقابله کرونا اختصاص یافت.

نوبخت با اشاره به مطالبه کادر درمان درباره کارانه معوقشان، ادامه داد: کارانه‎ها باید از محل درآمدهای اختصاصی دستگاه ها پرداخت شود اما از آنجا که به دلیل شرایط کرونایی موجود، کسب این درآمدها مقدور نیست؛ سازمان برنامه و بودجه ورود کرد تا این بدهی معوق را تامین کند. سه هزار میلیارد تومان برای این منظور تا هفته گذشته تامین شد تا این بدهی را حتی المقدرو به صفر برسانیم.

او افزود: تا کنون مجوز جذب ۲۲ هزار نیرو را به وزارت بهداشت داده‌ایم و پس از اجرای آن، باز هم مجوز استخدام صادر خواهیم کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر اینکه به نمایندگی از دولت در این جلسه حضور یافته و به دنبال تامین رضایت کادر بهداشت و درمان است؛ گفت: در این جلسه به دنبال کسب نظرات شما هستم تا همچون مشاوران بنده مطالبات کادر درمان را با من در میان بگذارید و حتی المقدور آنها را برطرف کنم. در این جلسات صادقانه مواضع طرفین مطرح می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز