خبرگزاری کار ایران

در برنامه کارگر ایرانی مطرح شد؛

اتحادیه حقیش ترکیه فعالیت‌های آموزشی خانه کارگر را دنبال می‌کند

asdasd
کد خبر : ۹۶۴۶۹۴

معاون دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه خانه‌ کارگر با اتحادیه کارگری حقیش ترکیه ارتباطات زیادی داشته است، این اتحادیه را موفق در تبدیل قراردادهای موقت به قراردادهای دائم توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در برنامه کارگر ایرانی ارتباطی اینستاگرامی با مسئولان اتحادیه حقیش ترکیه که یکی از بزرگترین اتحادیه‌های کارگری این کشور است، برقرار شد.

در ابتدای برنامه محمد حمزه‌ای (معاون دبیرکل خانه کارگر در امور بین‌الملل) گفت: ارتباط بین خانه کارگر و اتحادیه حقیش ترکیه سابقه طولانی دارد و اتحادیه حقیش ازجمله اتحادیه‌های کارگری است که در زمینه ارتباطات بین‌المللی خوب عمل می‌کند.

او این اتحادیه را مدافع حقوق کارگران دانست و گفت: ازجمله موفقیت‌های بزرگ این اتحادیه تبدیل تعداد قابل توجهی از قراردادهای موقت کارگران به قراردادهای دائمی بوده است.

در ادامه این برنامه ادا گونر (دستیار دبیرکل اتحادیه حقیش) توضیحاتی درباره این اتحادیه داد و گفت: حقیش ۷۰۰ هزار عضو دارد که ۱۷۰ هزار نفر آنها زنان هستند.

او با تشکر از خانه کارگر که امکان ارتباط مجازی را فراهم کرده بود، عنوان کرد: در زمان پاندمی کرونا که افراد از ارتباطات رو در رو محروم شده‌اند، اینکه زمینه ارتباط اینترنتی فراهم شده باعث خوشحالی است.

گونر با بیان اینکه ایجاد فرصت‌های شغلی و ارتقای کار و همچنین دفاع از حقوق کارگران ازجمله اهداف اتحادیه حقیش است، گفت: در این زمینه حقیش توانسته قرارداد موقت یک میلیون کارگر را دائمی کند که این موفقیتی بزرگ است.

او در جواب سوالی درباره تعیین حداقل دستمزد در ترکیه بیان کرد: حداقل دستمزد با ساز و کاری دموکراتیک و شفاف با حضور نمایندگان سندیکاهای کارگری تعیین می‌شود و تلاش ما همواره این است که حقوق کارگران در این زمینه محقق شود. در این زمینه بر حقوقی پافشاری می‌کنیم که تامین کننده نیازهای کارگران باشد.

دستیار دبیرکل اتحادیه حقیش همچنین درباره فعالیت تشکل‌های کارگری در ترکیه گفت: قانون اساسی ترکیه عضویت و فعالیت در تشکل‌ها را به رسمیت شناخته و کارگران حق اعتراض و برپایی راهپیمایی دارند.

او فعالیت خانه کارگر در زمینه آموزشی را قابل توجه دانست و گفت: اتحادیه حقیش ترکیه فعالیت خانه کارگر در زمینه آموزش را دنبال می‌کند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز