خبرگزاری کار ایران

بازگشت به کار نیمی از کارگران نیشکر هفت تپه/ تجمع کارگران هنوز ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۰۲۳

روابط عمومی نیشکر هفت تپه گفت: دستمزد اردیبهشت ماه هزار و ۶۰۰ نفر از کارگران نی‌بر، لی لیکو و همچنین راننده‌های مینی‌بوس‌های استیجاری طی امروز و فردا پرداخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته دو ماه از معوقات مزدی کارگران هفت تپه پرداخت شد. از این میان حقوق اردیبهشت ماه هزار و ۶۰۰ نفر از جمعیت شش هزار نفری کارگران هفت تپه (کارگران نی‌بر، لی لی کو و راننده‌های استیجاری) هنوز پرداخت نشده و آنها در انتظار دریافت دستمزد خود هستند.

روابط عمومی نیشکر هفت تپه در این‌باره گفت: طبق گفته مدیریت هفت تپه طی امروز فردا حقوق کارگران نی‌بر، لی لی کو و راننده‌های مینی‌بوس پرداخت می‌شود.

در عین حال برخی منابع کارگری از ادامه روند اعتراضی کارگران نیشکر هفت تپه در مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان شوش خبر می‌دهند.

کارگران گفتند: صبح امروز یکشنبه (دوم شهریور ماه) همزمان با هفتادمین روز از اعتراض صنفی کارگران هفت تپه، سیدنظام الدین موسوی (نماینده مردم تهران در مجلس و عضو فراکسیون اصل ۹۰) با همراهی تعدادی از مسئولان و جمعی از کارگران معترض در حال بازدید از مجموعه هفت تپه هستند.

پیش از این نیز کارگران هفت تپه پایان اعتراض خود را بعد از دریافت دو ماه از معوقات مزدی به حضور نمایندگان مجلس در هفت تپه و گزارش تحقیقی آنها منوط کرده بودند.

کارگران هفت تپه در ادامه گفتند: به دنبال این پیام کارفرما که منجر به شروع به کار نیمی از کارگران همه بخش‌ها شد حتی تعدادی از کارگران کارخانه اقدام به پاکسازی قسمت‌های مختلف کارخانه برای انجام تعمیرات و اورهال کارخانه کردند.

گفتنی است؛ کارفرمای هفت تپه بعد از پرداخت بخشی از طلب خود به کارگران، از آنها خواست با پایان دادن به اعتراضات صنفی خود از صبح روز شنبه (یکم شهریور) در محل کار خود حاضر شده و فعالیت شغلی خود را از سر بگیرند. با این وجود هنوز نیمی از کارگران به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز