خبرگزاری کار ایران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس اعلام کرد:

درخواست محاسبه حق مسکن از تیرماه/ وعده وزیر کار برای ارائه کارت خرید کارگری

asdasd
کد خبر : ۹۵۶۱۸۳

رئیس فراکسیون کارگری مجلس جزئیات دیدار اعضای این فراکسیون با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، علی بابایی کارنامی درباره نشست هیات رئیسه این فراکسیون با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سومین جلسه‌ای بود که با مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشتیم. جلسه بسیار خوبی بود و درباره مباحث مختلفی صحبت شد ازجمله تشکر اعضای فراکسیون به نمایندگی از همکارانمان در مجلس شورای اسلامی از وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی بابت اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی که اتفاق خوبی بود و همچنین در بحث اعطای وام قرض الحسنه که صورت گرفت.

او افزود: نمایندگان درخواست‌هایی هم داشتند که در این جلسه مطرح شد. در بحث بیمه بیکاری ضمن تشکر از اقدامات صورت گرفته، درخواست شد که توجه ویژه‌ای نسبت به افرادی که در ایام کرونا بیکار شدند صورت گیرد و بیمه بیکاری از آنان حمایت ویژه کند. همچنین از وزیر درخواست کردیم که آن حق مسکن کارگران که دولت وعده داد از ابتدای تیرماه محاسبه شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پیشنهاد شد تفاهم نامه‌ای بین فراکسیون و وزارتخانه منعقد شود، که کارگروهی مشترک ،۱۵ روز یک بار با حضور طرفین برگزار و مطالبات و طرحها و لوایح را بررسی کند.

او افزود:خبر خوبی هم که وزیر دادند این بود که دنبال هستیم از طرف دولت،کارت خرید جامعه کارگری با استفاده از ظرفیت سازمان تامین اجتماعی ارائه شود که اگر این اتفاق مبارک انجام شود، تقریبا ۴۵ میلیون گروه هدف جامعه کارگری با حداقل ۵ الی ۶ میلیون تومان یا ۱۰ الی ۱۵ میلیون تومان با اقساط سه ساله مورد حمایت قرار می گیرند.

او افزود: مشکلات کارگران هفت تپه نیز بحث و بررسی شد و تا به امروز مطالبات به آن عزیزان پرداخت شده است.

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص بودجه این وزارتخانه نیز گفتگو شد و حتما تلاش می کنیم که در بودجه ۱۴۰۰ حمایت خوبی از این وزارتخانه بشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز