خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

تغییر سوخت شناورها منجر به فشار بیشتر به زیستگاه‌های آبی نشود/ لزوم استقرار زیستگاه‌های مصنوعی برای بهبود معیشت صیادان

asdasd
کد خبر : ۹۴۴۶۸۳

رئیس اتحادیه صیادی خوزستان گفت: باید مراقب بود با تبدیل شناورهای صیادی بنزینی به گازوئیلی فشار بیشتری به زیستگاه‌های دریایی وارد نشود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا دهقانی با اشاره به گفتگوهای صیادان با مسئولان مبنی بر کمک به صیادان برای تغییر سوخت شناورهای صیادی، عنوان کرد: مسئولان شیلات از این امر استقبال کرده و امیدواریم مسئولان کشوری و همچنین نمایندگان مجلس حامی تبدیل سوخت شناورهای صیادی از بنزین به گازوئیل باشند. واقعیت این است که با این تبدیل، هزینه‌های صیادی کاهش می‌یابد. بنزین یکی از اقلام پر هزینه تلاش صید است و جایگزینی گازوئیل می‌تواند تا حد زیادی این هزینه را کاهش دهد.

او ادامه داد: در این بین یک نگرانی وجود دارد و آن این است که با افزایش قدرت موتور شناورهای صیادی، دست‌اندازی به ذخایر آبی افزایش یافته و زیستگاه‌ها مورد تهدید واقع شوند.

دهقانی تصریح کرد: ضمن اینکه باید نظارت‌های جدی در این زمینه وجود داشته باشد، انتظار می‌رود سود تبدیل شناورهای بنزینی به گازوئیلی خرج حفاظت از صیدگاه‌ها و استقرار زیستگاه‌های مصنوعی شود.

او گفت: وزارت نفت در صورتی که مجبور به عرضه بنزین نباشد و جای آن گازوئیل بدهد، از این محل سودی می‌برد. اگر این سود برای حفظ و توسعه ذخایر آبی خرج شود، هم قیمت نهایی محصولات پایین می‌آید و هم معیشت صیادان بهبود می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز