خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی: سرحدی‌زاده مردی از جنس پاکبازان

asdasd
کد خبر : ۹۴۰۷۹۹

عباس آخوندی در پیامی به مناسبت درگذشت ابوالقاسم سرحدی‌زاده، فقدان او را به جامعه تسلیت گفت.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی در پیامی تحت عنوانِ «مردی از جنس پاکبازان» درگذشت ابوالقاسم سرحدی زاده را تسلیت گفت. متن پیام به این شرح است:

مردی از جنس پاکبازان از میان ما رفت. ابوالقاسم سرحدی‌زاده ایرانی مبارزی که تا پایان عمر بر آن‌چه با خدا و مردم خود عهد کرده‌بود ایستاد و آن‌چه در کف داشت به‌راستی پاک باخت. او مصداق ناب "من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه" بود. خدایش در دریای رحمت خویش غوطه‌ورش سازد و به بازماندگانش شکیبایی و پاداش نیکو عطا فرماید.

در این چهل سال به مناسبت‌های گوناگون او را دیده و با او همنشین شده‌بودم. او همانی بود که بود. از سویدای دل سخن می‌گفت بدون هرگونه آلایشی. به خوبی توانسته بود خودش را در جمع محو کند. لذا، هیچ منیّتی را در او نمی‌دیدی. لبخند از لبانش محو نمی‌شد و در سخت‌ترین شرایط به آینده امیدوار بود. آن‌چه را که باور داشت بدون هرگونه لکنتی بر زبان می‌آورد. از این رو مردی جوانمرد و آزاده بود. آزادگی صفت برجسته او بود به نحوی که همگان او را از این بابت می‌ستودند.

آخرین بار حدود دو سال پیش او را در دفتر دوست و هم‌رزم او آقای سید کاظم موسوی بجنوری رییس مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی زیارت کردم. عصا به‌دست به همراه آقازاده‌ی برومندش آمده‌بود. مریض حال بود و به سختی راه می‌رفت. ولی، هم‌چنان خندان و بشاش بود. جویای حالش شدم. خندید و گفت همین وضعی هستم که می‌بینی. گرچه بسیار کم‌سخن بود، لیکن هیچ‌گاه از فعالیّت جمعی دست نشست. و تا آخر عمر غمِ کارگران و زحمتکشان را در سینه داشت.

روحش شاد و یادش گرامی باد. باشد که ما نیز با خاطری خوش به معبود به‌پیوندیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز