خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری آبادان دست‌کم دو ماه مطالبات مزدی طلبکارند/ نگرانی کارگران از گسترش کرونا

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۱۹۵

کارگران شهرداری آبادان می‌گویند: دوماه مزد معوقه اردیبهشت و خرداد ما پرداخت نشده و مابه‌التفاوت حقوق فروردین ماه را دریافت نکرده‌ایم!

جمعی از کارگران مجموعه شهرداری آبادان که در بخش خدمات، فضای سبز و آتش‌نشانی کار می‌کنند، در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت مطالبات معوق خود خبر دادند.

این کارگران که در حال حاضر دو ماه مزد معوقه اردیبهشت و خرداد ماه را طلبکارند، در ادامه می‌گویند: فروردین ماه سال جاری دستمزد حدود هزار و ۸۰۰ نفر از کارگران شهرداری آبادان به صورت پایه حقوق (براساس مصوبه مزدی سال ۹۸) پرداخت شده اما بخشی از مزایای مزدی سال گذشته خود را همانند اضافه‌کاری و چند آیتم دیگر طلبکاریم.

آنها از تاخیر مکرر مطالبات خود انتقاد دارند و می‌گویند: تا چه زمانی باید منتظر دریافت مطالبات خود بمانیم؟ ما حدود هزار و ۸۰۰ نفر کارگر هستیم که در مجموعه شهرداری آبادان مشغول به کار هستیم؛ اینکه به عنوان کارگر همیشه حقوق‌مان را با تاخیر چندین ماهه می‌گیریم، بماند همچنین چندین ماه معوقات بیمه‌ای داریم که در سوابق بیمه‌ای ما مشکل بوجود آورده است.

کارگران شهرداری آبادان با بیان اینکه حدود دو ماه پیش شهردار تغییر کرده و ما از شهردار جدید در مقام کارفرمای اصلی انتظار داریم چاره‌ای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار شهرداری بیندیشد، افزوند: اگر قرار است مشکلات به همان صورت قبل استمرار داشته باشد چرا اعضای شورای شهر مرتبا شهردار تغییر می‌دهند؟

 یکی از کارگران شهرداری آبادان گفت: در شرایط فعلی اقتصاد کشور که هر روز شاهد افزایش قیمت اجناس مصرفی و غیرمصرفی هستیم، نگران تامین هزینه‌های زندگی خود شده‌ایم.

وی افزود: توان خرید کالای مصرفی روزانه خود حتی از بازار های عرضه مستقیم کالا که محصولات عرضه شده را ارزانتر به فروش می‌رسانند، نداریم و شرمنده خانوادهایمان هسیتم.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری آبادان هیچ منبع درآمد پایداری ندارد، گفته است: یکی از منابع در آمدی شهرداری آبادان دریافت سهم آلایندگی از پالایشگاه است که از قرار معلوم۲۰ تا ۳۰ درصد از این سهم از سال گذشته کم شده است. در عین حال سایر منابع درآمدی همانند دریافت عوارض شهری نیز با متوقف شدن برخی فعالیت‌های صنفی و ساخت‌وساز محدود شده است.

به گفته این کارگر خدماتی؛ بخش دیگری از نگرانی ما گسترده شدن شیوع ویروس کرونا در شهر آبادان است که  امنیت جانی ما را به خطر انداخته است.

او در خاتمه گفت: در این روزهای کرونایی شرایط سختی برای کارگران این شهرداری رقم خورده است و با دو تا سه ماه معوقات مزدی کارگرانی که به هر ترتیبی مبتلا به این بیماری و سایر بیماری‌ها می‌شوند با چالش تامین منابع مالی برای درمان روبرو هستند لذا انتظار می‌رود شهردار جدید و اعضای شورای شهر با تدبیر خود کارگران این مجموعه را از این چالش خارج سازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز