خبرگزاری کار ایران

راهکار مرکز پژوهش‌ها برای جلوگیری از آسیب بیشتر کرونا به تربیت نیروی کار؛

هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای با ایجاد فضای امن بازگشایی شوند

asdasd
کد خبر : ۹۱۳۱۳۰

مرکز پژوهش‎های مجلس باتوجه به تاثیر منفی تعطیلی هنرستان‌ها و مراکز کار دانش بر تربیت نیروی کار متخصص، خواستار اندیشیدن تمهیداتی برای از سرگیری آموزش‌ها در روز‌های شیوع کرونا شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، در بررسی جدید مرکز پژوهش‌های مجلس با استناد به گزارش یونسکو عنوان شده است: هم‌اکنون ۸۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی جهان در ۱۸۸ کشور از حضور در مراکز آموزشی و کارگاه‌‌های فنی و حرفه‌ای محروم شده‌اند.

در این گزارش آمده است: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش به‌عنوان آموزش‌های «علمی- عملی» وزارت آموزش و پرورش درگیری مضاعفی با موضوع این بیماری پیدا کرده‌اند، چرا‌که پیوند ناگسستنی با کارگاه، ماشین‌آلات، تجهیزات و فضاهای واقعی دارند. بنابراین ارائه آموزش به روش‌های مختلف آموزش از راه دور (اعم از برنامه‌های تلویزیونی و یا پلتفرم‌ها) و ارزشیابی تحصیلی در این حوزه متفاوت از حوزه آموزش‌های عمومی است. از این‌رو لازم است چگونگی و شرایط پایان یافتن سال تحصیلی در این دو شاخه تحصیلی مورد بررسی قرار گیرد.

بازگشایی هنرستان‌ها با ایجاد فضای امن، تعیین زمان مورد نیاز برای تکمیل شایستگی‌های فنی، کاهش تراکم کلاسی و کارگاهی با دو شیفته کردن هنرستان‌ها و یا زوج و فرد کردن روزهای آموزش، الزام مجلس به دو وزارتخانه آموزش و پرورش و فناوری و ارتباطات جهت استفاده از ظرفیت‌های قانونی مانند ماده (۶۹) قانون برنامه ششم توسعه، اجرای بند «۸-۸» سند تحول بنیادین، توسعه توانایی‌های مربیان برای جایگزینی آموزش از راه دور به‌جای آموزش رودررو با ارتقای مهارت‌های فناوری اطلاعات و کمک به تهیه مواد آموزش الکترونیک، تامین مواد اولیه لازم برای تولید اقلام مورد نیاز با استفاده بهینه از فضاها و تجهیزات کارگاهی و توانمندی هنرجویان توسط دستگاه‌های ذی‌ربط، توزیع اقلام تولیدی بهداشتی و مراقبتی برای مدارس کشور، برنامه‌ریزی برای تولید حداکثری اقلام بهداشتی و مراقبتی ازجمله ماسک، دستکش و در اختیار گذاشتن فضا و زیرساخت‌های فنی مدارس به بخش‌های مردمی برای تولید اقلام بهداشتی برای کسب آمادگی تهیه جهت مواجهه موثر با شیوع این بیماری در سال تحصیلی آتی راهکار‌هایی است که این مرکز برای عبور از بحران ارائه داده است.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز