خبرگزاری کار ایران

در دیدار با استاندار کردستان مطرح شد:

دولت به کارگران بسته‌های معیشتی و بهداشتی بدهد/ چرا یک کارگر باید سالها در صف بیمه منتظر بماند؟

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۳۷۳

در نشست تشکل‌های کارگری استان کردستان با استاندار این استان، مطالبات کارگران ساختمانی ازجمله لزوم برخورداری از بیمه بیکاری مطرح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در روزهای گذشته، تشکل‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان، در دیدار با مقامات اجرایی استان به بیان مطالبات خود پرداختند. این جلسه با حضور استاندار کردستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار، مدیران کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن و تجارت، تامین اجتماعی، مدیریت درمان، آموزش فنی و حرفه‌ای، شهردار سنندج و نماینده تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد.

در این جلسه، میکائیل صدیقی (رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان) عمده مشکلات کارگران را امنیت شغلی، معیشت و بیکاری دانست و با بیان اینکه در این روزهای بیماری کرونا و شرایط سخت، کارگران فصلی مطالباتی از قبیل دریافت بسته‌های معیشتی و تامین اقلام لازم بهداشتی به صورت رایگان دارند و باتوجه به اینکه دولت ۵ هزار میلیارد تومان را برای بیمه بیکاری اختصاص داده، خواستار اختصاص قسمتی از این مبلغ به صندوقی برای بیمه بیکاری کارگران فصلی شد.

به گفته صدیقی در این شرایط، وظیفه دولت است که حمایت کامل را از کارگران و قشر ضعیف جامعه با اختصاص دادن بسته‌های معیشتی و بهداشتی و بهره‌مندی کارگران فصلی از بیمه بیکاری و بهداشت رایگان، صورت دهد. به گفته او، چرا کارگر برای رسیدن به اولین حقوق خود مانند برخورداری از خدمات بیمه‌ای و درمانی، باید چندین سال در نوبت بیمه باشد.

وی همچنین خواستار اختصاص کارت‌های اعتباری از ردیف بودجه استانی که قابل پرداخت باشد، به کارگران فصلی و ساختمانی شد و همچنین اعلام کرد که باید به تعاونی‌ها توجه بیشتری شود و موضوع تعاونی‌های کارگران ساختمانی در دستور کار قرار بگیرد.

صدیقی در پایان با بیان اینکه کانون کارگران ساختمانی کردستان با فعالیت ۸ انجمن بزرگترین تشکل کارگری در سطح استان است که  ۴۳ هزار نفر از کارگران عضو آن هستند، خواستار توجه بیشتر به تشکل‌های صنفی کارگری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز