خبرگزاری کار ایران

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام عنوان کرد؛

افزایش ضریب نفوذ بیمه با تنوع در خدمات

asdasd
کد خبر : ۹۰۳۸۹۲

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: با تبلیغات مناسب و ایجاد تنوع در خدمات قصد داریم در راستای اجرای اصل ۲۹ قانون اساسی، جمعیت تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی استان را افزایش دهیم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، روح‌الله سرواندام عنوان کرد: در اصل ۲۹ قانون اساسی بر دسترسی همه اقشار جامعه به بیمه‌های اجتماعی تاکید شده است، اما همچنان درصدی از جمعیت از این بیمه‌ها محروم هستند، چراکه فرهنگ بیمه آنچنان که باید و شاید جا نیفتاده و این مهم در برای روستاییان و عشایر در اولویت قرار ندارد.

او با بیان اینکه به ویژه در استان‌هایی مانند ایلام با جمعیت محروم بالا، افراد بیشتر به دنبال تامین معاش هستند و در مراحل بعد به بیمه فکر می‌کنند، ادامه داد: اینطور به رغم اینکه در مورد بیمه‌ای مانند بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر دولت هزینه می‌کند و بخش زیادی از حق بیمه را می‌پردازد، افرادی همچنان از آن استقبال نمی‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ایلام گفت: البته به نسبت ۱۰ یا ۱۵ سال پیش آگاهی نسبت به بیمه‌های اجتماعی افزایش یافته و افراد بیشتری از بیمه‌های اختیاری استقبال می‌کنند. با این همه باید با تبلیغات مناسب و ایجاد تنوع در خدمات، ضریب نفوذ بیمه‌های اجتماعی از جمله بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر را بیشتر کرد.

او با اشاره به شیوع کرونا در کشور، بیان کرد: همه‌گیری این بیماری لزوم داشتن بیمه اجتماعی را بیشتر اثبات کرد. افراد تحت پوشش به خوبی لمس کردند که در زمان‌های بحران بیمه‌های اجتماعی به کارشان می‌آید و همین که به مرور افراد کارکرد بیمه‌ها را درک کنند، منجر به استقبال از آنها می‌شود.

سرواندام همچنین درباره تاثیر شیوع کرونا بر استقبال شهروندان ایلامی از بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: شیوع این بیماری قطعا بر کار ما تاثیر گذاشته، اما برآورد ما این است که این تاثیر موقتی خواهد بود و از تیر امسال اوضاع عادی می‌شود.

او تاکید کرد: در این ایام برای شلوغ نشدن دفاتر تبلیغات زیادی نکردیم، اما بعد از فروکش کردن کرونا تبلیغات تلویزیون و چهره به چهره را از سر می‌گیریم تا بتوانیم افراد بیشتری را جذب بیمه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز