خبرگزاری کار ایران

ابلاغ دستورالعمل کرونایی برای خانه‌های بهداشت کارگری

asdasd
کد خبر : ۹۰۲۴۶۶

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابلاغ یک دستورالعمل برای فعالیت خانه‌های بهداشت کارگری خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراهیم صادقی‌فر گفت: دستورالعمل فعالیت خانه‌های بهداشت شامل شرح وظایف و ماموریت‌های مسئولان خانه‌های بهداشت کارگری است؛ این دستورالعمل در حوزه‌های فاصله گذاری اجتماعی، غربالگری، بررسی روزانه علائم بروز کرونا در میان شاغلان، مراقبت از گروه‌های آسیب‌پذیر، بازتوانی شاغلان و اقدامات کنترلی سلامت محیط و کار ابلاغ شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه دستورالعمل فعالیت خانه‌های بهداشت، چند الزام اصلی را مورد توجه قرار داده است، ادامه داد: این الزامات شامل رعایت بهداشت در سرویس‌های ایاب و ذهاب، ورودی محیط‌های کاری، بهداشت و حفاظت فردی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت ابزار و تجهیزات، بهداشت ساختمان در واحدهای کارگری و سرویس‌های بهداشتی است.

صادقی‌فر با اشاره به اینکه خانه‌های بهداشت کارگری مراکزی است که در آنها بنگاه‌های اقتصادی 50 تا 500 نفر نیروی کار مشغول به کار هستند، گفت: در حال حاضر 3هزار خانه بهداشت فعال در سراسر کشور وجود دارد.

رئیس کمیته بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی مبارزه با کرونا در پایان تاکید کرد که اجرای این دستورالعمل ابلاغی به وسیله شورای هماهنگی خدمات بهداشتی به بیمه‌شدگان استان‌ها متشکل از نمایندگان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل تامین اجتماعی انجام می‌شود.

برای دیدن متن کامل این بخشنامه اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز