خبرگزاری کار ایران

در تماس با ایلنا مطرح شد؛

سرانجام نامشخصِ «طبقه‌بندی مشاغل» برای پیمانکاری‌های چادرملو/ امیدواریم مشکلات از طریق گفتگو و مذاکره حل شود

asdasd
کد خبر : ۸۹۷۲۰۹

دبیر انجمن صنفی کارگران پیمانکاری حاتمی در معدن چادرملوی یزد از عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل انتقاد کرد.

محمد دوستی (دبیر انجمن صنفی کارگران پیمانکاری حاتمی در معدن چادرملوی یزد) در تماس با خبرنگار ایلنا، از نگرانی‌ها و دغدغه‌های همکاران خود در سال جدید خبر داد.

به گفته دوستی، زمزمه‌هایی در ارتباط با تغییر شرکت پیمانکار در سال جدید شنیده می‌شود و این مساله، موجب نگرانی کارگران شده است؛ چراکه اگر پای پیمانکار جدید به میان بیاید، این احتمال وجود دارد که با تعدادی از کارگران شاغل فعلی، قرارداد تمدید نشود، این همان اتفاقی است که پیش از این برای کارگران یکی دیگر از شرکت‌های پیمانکاری چادرملو رخ داد و در ضمن، هنوز تکلیف حساب و کتاب‌های کارگران با پیمانکاری حاتمی مشخص نشده است.

یکی از مهمترین مطالباتِ بی‌سرانجام کارگران پیمانکاری حاتمی، «اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل» است؛ دوستی در این رابطه می‌گوید: پیش از این کارفرما در دفتر اداره کار تعهد داده بود که طبقه‌بندی مشاغل را تا ۳۰/۵/۹۷ اجرایی کند اما متاسفانه یک سال و چند ماه از این تاریخ مشخص شده گذشته و خبری از اجرای طرح نیست.

به گفته وی، کارفرما تاکنون طرح‌هایی را برای اجرای طبقه‌بندی مشاغل پیشنهاد کرده اما کارگران و نمایندگان آنها به دلیل اینکه این طرح‌ها، ایرادات بسیار داشتند، حاضر به پذیرش نشدند.

وی در ارتباط با ایرادات این طرح‌ها می‌گوید: برای نمونه، در این طرح‌ها بین مزایای مزدی کارگران پیمانکاری و کارگران رسمی شاغل در معدن که یک شغل یکسان و مشابه را انجام می‌دادند، تفاوت بسیار وجود داشت؛ در عین حال، ارتقای درجات شغلی در این طرح‌های پیشنهادی به خوبی دیده نشده بود.

دوستی در عین حال نگران حفظ تشکلی است که کارگران پیمانکاری به هزار زحمت ایجاد کرده‌اند. او می‌گوید: «انجمن صنفی کارگران پیمانکاری» دستاورد بسیار خوبی است و باید حفظ شود؛ نباید با تغییر پیمانکار یا هر نوع اتفاق دیگر، وجود انجمن صنفی به خطر بیفتد.

تغییر مدیرعامل مجتمع چادرملو از نظر دبیر انجمن صنفی کارگران پیمانکاری حاتمی، اتفاق مبارکی است؛ او ابراز امیدواری می‌کند مدیرعامل جدید وارد گفتگو و مذاکرات دسته‌جمعی با نمایندگان کارگران بخش‌های مختلف مجتمع شود و از این طریق، مشکلات موجود به راحتی حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز