خبرگزاری کار ایران

مطالبه کشاورزان از وزیر جدید کشاورزی؛

بهبود معیشت کشاورزان با کشاورزی صادرات محور

asdasd
کد خبر : ۸۹۶۹۲۹

کشاورزان از وزیر جدید جهاد کشاورزی انتظار دارند با مدیریت علمی در راستای اصلاح الگوی کشت حرکت کرده و با تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی صادرات محور زمینه بهبود معیشت کشاورزان را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز چهارشنبه بیستم فروردین پس از یک دوره نسبتا طولانی که وزارت جهاد کشاورزی با سرپرست اداره می‌شد، نمایندگان مجلس با ۱۹۶ رای موافق کاظم خاوازی را به عنوان وزیر کشاورزی تعیین کردند.

قاسم سالاری (رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان) درباره خواسته‌های کشاورزان از وزیر جدید گفت: کشاورزی در ایران با دو بحران مهم یعنی بحران آب و خاک رو‌به‌روست. مختصات بحران آب برای اغلب افراد مشخص است، اما درباره بحران خاک مردم چیز زیادی نمی‌دانند. خاک زمین‌های کشاورزی ایران به دلایل مختلف در حال از دست دادن توانمندی‌های خود است.

او ادامه داد: بر این اساس توسعه بخش کشاورزی مرهون اصلاح الگوی کشت برای بهره‌وری مناسب آب و خاک است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کرمان بیان کرد: کشاورزان از وزیر جدید جهاد کشاورزی انتظار دارند با مدیریت علمی در راستای اصلاح الگوی کشت حرکت کرده و با تبدیل کشاورزی سنتی به کشاورزی صادرات محور زمینه بهبود معیشت کشاورزان را فراهم آورد.

او با بیان اینکه معیشت کشاورزان در سال‌های اخیر به دلایل مختلف دچار مشکل شده است، گفت: بهبود معیشت کشاورزان بسته به کشاورزی با بهره‌وری بالا، فروش عادلانه محصولات و ایجاد زمینه‌های لازم برای صادرات محصولات کشاورزی است. انتظار می‌رود با نگاه علمی به بخش کشاورزی این موارد مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز