خبرگزاری کار ایران

کارگران شهرداری مریوان:

رفتگری خیابان‌ها در روزهای کرونایی با وجود سه ماه دستمزد پرداخت نشده/ به همه مقروضیم!

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۶۹۹

کارگران شهرداری مریوان با انتقاد از عدم پرداخت معوقات مزدی خود، از سه ماه دستمزد پرداخت نشده و عدم واریز عیدی و اضافه کار سال گذشته خبر دادند.

کارگران شهرداری مریوان در تماس با خبرنگار ایلنا، از عدم پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد کردند. این کارگران که تعداد آنها بیش از صد نفر است و در بخش‌های مختلف فضای سبز، پاکبانی و پارکبانی مشغول به کار هستند، می‌گویند: علیرغم گذشت بیش از دو هفته از سال جدید، هنوز معوقات مزدی سال قبل خود را دریافت نکرده‌ایم.

این کارگران که برای دریافت معوقات مزدی خود بارها به نهادهای مسئول مراجعه کرده‌اند، هنوز حقوق دی، بهمن و اسفند سال گذشته خود را نگرفته‌اند و علاوه بر آن، بابتِ عیدی و اضافه کار سال قبل از دولت طلبکارند؛ همچنین تعدادی از آنها هنوز از سال 97 معوقات مزدی پرداخت نشده دارند.

کارگران شهرداری مریوان می‌گویند: علیرغم عدم پرداخت معوقات مزدی در این روزهای سخت کرونایی، همچنان سر کار می‌رویم و در سخت‌ترین شرایط، مشغول به کار هستیم.

آنها با بیان اینکه شب عید سفره‌هایمان خالی بود و شرمنده خانواده‌هایمان شدیم، از مقامات شهرداری مریوان و مقامات بالاتر استان کردستان توقع دارند به شرایط سخت معیشتی آنها توجه کنند و اعتبار کافی برای پرداخت مطالبات سال گذشته آنها اختصاص دهند.

به گفته این کارگران، برخی از همکاران آنها در پرداخت اجاره خانه و هزینه‌های روزمره زندگی مشکل دارند و برای گذران امور مجبور به قرض شده‌اند.

این کارگران همچنین نگران پرداخت حق بیمه‌های خود هستند و می‌گویند نمی‌دانیم چند ماه حق بیمه‌های ما به حساب تامین اجتماعی واریز نشده است.

معوقات کارگران شهرداری مریوان در حالی پرداخت نشده که مجموعه شهرداری، کمبود نقدینگی و نداشتن اعتبار ریالی کافی را دلیل این تاخیر می‌داند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز