خبرگزاری کار ایران

نامه جمعی از کارگران قطعه‌ساز به رئیس‌جمهور/ از بازگشت به کار و شیوع کرونا در فضای کوچک کارخانجات نگرانیم!

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۸۳۷

جمعی از کارگران قطعه‌ساز سراسر کشور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار دو هفته تعطیلی بعد از پانزدهم فررودین شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تصمیم به فعال شدن کارخانه‌های خودروسازی، کارگران قطعه‌سازی سراسر کشور را که تعداد آنها حدود ۷۰ هزار نفر است و تقریباً در ۱۵ استان کشور پراکنده هستند، بابت شیوع ویروس کرونا در کارخانه‌ها نگران کرده است؛ اگر خودروسازی‌ها فعال شوند، واحدهای قطعه‌سازی نیز  مجبورند به تبعیت از آنها، به سر کار بازگردند تا قادر به اجرای تعهدات خود باشند. در همین راستا، جمعی از کارگران قطعه‌ساز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار توقف کامل کار در قطعه‌سازی‌ها و خودروسازی‌ها تا اول اردیبهشت ماه شده‌اند.

در این نامه آمده است: پس از بازگشت کارکنان و کارگران قطعه‌ساز پراکنده در ۱۵ استان کشوراز تعطیلات نوروزی، بسیاری از ایشان ناقل بیماری هستند، حتی اگر علائم آن را نداشته باشند و چه بسا در ساعات اولیه، ویروس در فضای کوچک و به هم فشرده کارخانجات به سرعت منتشر شده و به خانواده‌ها و جامعه منتقل شود. درصورتیکه خودروسازان بنا بر دستور مقامات حداقل دو هفته تعطیل نکنند، قطعه‌سازان بر سر دوراهی اجبار به تولید برای عمل به تعهدات در قبال خودروسازان یا توقف موقت تولید گیر می‌کنند و اگر بخواهند آینده کاری خود را نزد خودروسازان خراب نکنند، ناچار از فراخوانی کارکنان برای کار هستند.

این کارگران خواستار توقف دو هفته‌ای تولید در خودروسازی‌ها شده‌اند و می‌گویند: زنجیره تولید خودرو، می‌تواند بیماری را گسترش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز