خبرگزاری کار ایران

شیرکانی:

استفاده از تمام ظرفیت‌های صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای مقابله با شیوع ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۸۰۳۸۸

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر استفاده از تمام ظرفیت‌های این صندوق برای اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و کمک به جامعه هدف صندوق جهت مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی, علی شیرکانی گفت: به دستور وزیر تعاون، کار و  رفاه اجتماعی هم زمان با گسترش شیوع ویروس کرونا، کمیته‌ای در صندوق تشکیل و تلاش شد تدابیری برای پیشگیری از انتقال ویروس در میان جامعه هدف، کارگزاری‌ها و کارکنان اندیشیده شود.

وی افزود: بنا بر همین دستور، فرایند ثبت نام در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اصلاح و تا اطلاع ثانوی، اخذ اثر انگشت از متقاضیان ثبت نام در این صندوق، حذف شد. همچنین با توجه به اثر شیوع ویروس بر اقتصاد مناطق روستایی و عشایری، قرار شد با همکاری کارگزاران صندوق که در بیش از 1800 نقطه روستایی حضور دارند، پیشنهاداتی برای کمک به اعضای صندوق مطرح و بررسی شود.

شیرکانی ادامه داد: در حوزه فرایندهای بیمه ای نیز با برقراری امکان دریافت آنلاین شناسه و پرداخت غیرحضوری حق بیمه، به بیمه‌شدگان متقاضی تمدید اطلاع‌رسانی کردیم که می‌توانند بدون مراجعه حضوری، نسبت به واریز حق بیمه و تمدید سوابق خود اقدام نمایند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر همچنین از ابلاغ دستورالعمل نحوه ساماندهی محیط کار در راستای پیشگیری از شیوع بیماری از طریق طراحی پروتکل‌‌های کاهش خطر انتقال ویروس در فضای اداری به کارگزاری‌ها خبر داد و گفت: با استفاده از توصیه‌های مراجع ذیصلاح مانند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعیت هلال احمر، بسته‌های آموزشی تهیه و در اختیار کارگزاران صندوق قرار گرفت تا نسبت به آگاه‌سازی جامعه هدف از طریق فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی خود اقدام کنند.

وی افزود: در خصوص نیروی انسانی صندوق نیز ضمن توزیع اقلام ضروری، با چاپ و نصب تابلوهای آموزشی در جهت اطلاع رسانی به آنان اقدام شده است. همچنین با ایجاد زیرساخت های مورد نیاز، تلاش شده فعالیت‌های کارکنان با تاکید بر انجام به‌موقع درخواست‌های بیمه‌شدگان صندوق، حتی الامکان به صورت دورکاری انجام شود. بر همین اساس، همه جلسات غیرضروری نیز تا اطلاع ثانوی لغو شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز