خبرگزاری کار ایران

شنیده‌ها از جلسه کمیته دستمزد؛

کارفرمایان اعداد رسمی تورم را نمی‌پذیرند/ احتمال توافق بر سر سبد معیشت چقدر است؟

asdasd
کد خبر : ۸۷۶۶۸۲

شنیده‌ها از جلسه کمیته دستمزد حاکی از آن است که نمایندگان کارفرمایی حاضر به پذیرش ارقام سبد معیشت نیستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شنیده‌ها از جلسه سه‌جانبه کمیته دستمزد که عصر امروز (۵ اسفند) در معاونت روابط کار برگزار شده و همچنان ادامه دارد، حاکی از مقاومت کارفرمایان در مقابل ارقام سبد معاش است.

مبنای محاسبه سبد معاش خانوار، محاسبه سبد خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها براساس آمارهای تورمی مرکز آمار ایران است اما ظاهرا نمایندگان کارفرمایی حاضر به پذیرش تورم ۵۲ درصدی اقلام خوراکی نیستند.

در جلسه‌ای که از ساعت ۱۶ تا این لحظه ادامه داشته است، نمایندگان کارفرمایی هنوز حاضر به پذیرش اعداد و ارقامی نشده‌اند که همگی با استناد به مراجع رسمی استخراج شده است.

جو حاکم بر جلسه امروز این پرسش را پررنگ می‌کند که تا چه اندازه احتمال توافق بر سر رقم سبد معیشت در جلسه امروز وجود دارد و آیا کارفرمایان خواهند پذیرفت که در ماه‌های گذشته، هزینه‌های زندگی سر به فلک کشیده است.

در جلسه هفته گذشته کمیته مزد که بدون حضور نمایندگان کارفرمایی برگزار شد، دولتی‌ها و کارگران بر سر رقم سبد معاش به یک توافق نسبی دست پیدا کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز