خبرگزاری کار ایران

علی خدایی مطرح کرد:

دستمزدی که مورد رضایت کارگران نباشد را امضا نمی‌کنیم/ باید تعداد نمایندگان خود را در مجلس افزایش دهیم

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۷۸۰

نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: در صورت افزایش نیافتن حداقل دستمزد متناسب با معیارهای قانونی، از امضای مصوبهٔ مزدی ناعادلانه خودداری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی خدایی (نماینده کارگران در شورای عالی کار) صبح امروز (سه‌شنبه، 29 بهمن) در جمع بازنشستگان و پیشکسوتان جامعه کارگری تهران با بیان اینکه طبق ماده ۴۱ قانون کار، اعضای شورای عالی کار وظیفه دارند هر ساله حداقل دستمزد کارگران را بر اساس دو معیار واضح شامل نرخ تورم و سبد معیشت یک خانوار متوسط تعیین کنند، افزود: باتوجه به افزایش شکاف طبقاتی و بخصوص افزایش هزینه‌های ناشی از تحریم‌های اقتصادی که به کاهش شدید قدرت خرید کارگران منجر شده، درصورت عدم تعیین دستمزد واقعی کارگران در سال ۹۹ که شرایط بسیار سخت‌تری برای جامعه کارگری ایجاد خواهد شد، از امضای مصوبهٔ مزدی ناعادلانه خودداری می‌کنیم.

او با بیان اینکه نمایندگان کارگری مصوبه مزدی را امضا خواهند کرد که کمترین فاصله را با سبد معاش داشته باشد، گفت: هدف از افزایش مزد بالا بردن قدرت خرید کارگران است و انتظار کارگران از دولت این است که در آستانه سال نو بر سفره رنگ و رو رفته خانواده‌های آنها جانی تازه بخشیده شود.

این فعال کارگری با تاکید بر اینکه در طول سال‌های گذشته فاصله حداقل مزد و سبد معیشت کارگران جبران نشده است، گفت: سال گذشته رقمی که شورای عالی کار برای سبد حداقل معیشت یک خانواده ۴ نفره اعلام کرده بود، ۳ میلیون و۶۰۰ هزار تومان بود که نشان می‌دهد حداقل طی دو دهه گذشته تاکنون فاصله سبد معیشت خانوار جبران نشده است.

خدایی با اشاره به اینکه جامعه کارگری نباید در مقابل مزد ناعادلانه سکوت کند، در ادامه اضافه کرد: از همین تریبون به کارگران اعلام می‌کنیم که به هیچ عنوان زیر بار افزایش مزد غیرواقعی نمی‌رویم و تا آخر بر سر افزایش دستمزد به سختی مذاکره می‌‌کنیم.

وی همچنین در ارتباط با انتخابات پیش روی مجلس یازدهم گفت: تعداد نمایندگان دلسوز کارگری در مجلس در حداقل هستند بنابرین ما نباید خادمان دلسوز خود را سرکوب کنیم.

خدایی با انتقاد از اینکه از مجموع ۲۹۰ نماینده حاضر در مجلس عملکرد برخی نمایندگان مرا به یاد «لیاخوف» می‌اندازد، افزود: صرفا مطالبات خود را از نمایندگان کارگری مطالبه نکنید بلکه مطالبات خود را از سایر نمایندگان هم پیگیری کنید.

او با بیان اینکه اگر می‌خواهیم از حقوق کارگران دفاع شود باید تعداد نمایندگان خود در مجلس را افزایش بدهیم، در پایان گفت: در شرایطی که کارگران شاغل و بازنشسته از تامین حداقل نیازهای خود و خانواده‌هایشان عاجر شده‌اند و بیشترین فشار ناشی از بحران اقتصادی موجود بر آنها تحمیل شده است، از نمایندگان خود در  مجلس می‌خواهیم مدافع حقوق کارگران باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز