خبرگزاری کار ایران

در نشست هفتگی کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار شرق تهران مطرح شد؛

لزوم مشارکت حداکثری کارگران در انتخابات/ به افرادی رای می‌دهیم که از آلام و دردهای جامعه‌ کارگری مطلع هستند/ کارگران ستون فقرات کشور هستند و باید در معادلات سیاسی و اقتصادی درنظر گرفته شوند

asdasd
کد خبر : ۸۷۳۲۶۳

نشست هفتگی کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار شرق تهران صبح امروز در ارتباط با انتخابات پیش رو و مواضع کارگران این محور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در نشست هفتگی کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار  شرق تهران جدا از اعضای شوراهای اسلامی‌کار کارخانه‌های محور شرق تهران، «سیدرحیم میرعبداله» عضو هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران، «فتح الله بیات» عضو کانون شورای اسلامی شرق تهران و دبیر اجرای خانه کارگر شرق تهران» و نمایندگان کارگران دیگر واحدهای تولیدی محور شرق نیز حضور داشتند.

«سیدرحیم میر عبداله» عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی استان تهران با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم و کارگران در انتخابات پیش رو گفت: حل مشکلات ما در گرو کار جمعی و مشارکت عمومی است.

او افزود: انتخابات سختی پیش رو داریم و باید برای روزهای سرنوشت‌ساز آماده شویم که این امر تنها با همراهی و همدلی میسر است.

به گفته وی؛ کارگران و تشکل‌های آنها بایستی مطالبه‌گری را سرلوحه عملکرد خود قرار دهند و برای رسیدن به خواسته‌های خود از این راه عدول نکنند.

وی افزود: واقعیت این است که کارگران، ستون فقرات کشور هستند و بایستی در معادلات سیاسی و اقتصادی، درنظر گرفته شوند؛ این مستلزم آن است که خودشان هم در صحنه‌ها حضور داشته باشند و عقب نکشند.

این فعال صنفی با بیان اینکه در انتخابات شرکت می‌کنیم و دست روی دست نمی‌گذاریم، افزود: بیان دردهای کارگران یک رنج‌نامه است؛ با این وجود مطالبه‌گری را رها نمی‌کنیم و به میدان می‌آییم.

میرعبدالله در پایان گفت: از کارگران استدعا می‌کنم فقط به رای دادن اکتفا نکنند؛ بلکه پس از آن، هر کس که به قدرت رسید، فرقی نمی‌کند، مسئولان را نظارت و رصد کنند و  عملکردشان را ارزیابی کنند تا  انحرافی صورت نگیرد و در مسیر درست حرکت کنند.

در ادامه فتح‌الله بیات در این نشست با تاکید بر لزوم حداکثری کارگران در انتخابات گفت: باید کسانی را به مجلس بفرستیم که بتوانند از کارگران حمایت کنند تا بتوان انتظار داشت تغییراتی در جامعه کارگران اتفاق بیفتد.

او با بیان اینکه نمایندگان کارگری باید در مجلس افزایش پیدا کنند و پیگیر مطالبات جامعه کارگری باشند، افزود: باید در انتخابات از افراد دلسوزی حمایت کنیم تا بتوانند به مشکلات کارگران بپردازند.

او گفت: فراکســیون‌ کارگری و در رأس آن علیرضا محجوب (دبیرکل خانه‌کارگر) برای کارگران ســنگ‌تمام گذاشته اســت.

وی اظهار داشت: متاسفانه جامعه ۴۵درصدی کارگران‌ ایران فقط یک نماینده از جنس خود دارد.

بیات، کارگــران را عنصر اصلی و پایه و پشــتیبان نظــام توصیف کرد و گفت: اگــر تولید نباشــد دولت مفهومی نــدارد و امروز دولت‌هــا نباید به کارگران با چشــم حقارت نگاه کنند.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی کشور با بیان اینکه قطعا در مجلس یازدهم وضعیت بهتری را شاهد خواهیم بود و بهتر می‌توانیم از کارگران دفاع کنیم، تصریح کرد: مهم‌ترین گزینه‌های حمایتی ما در ابتدا ایجاد اشتغال، افزایش تولید و صادرات و کاهش واردات است.

وی همچنین تصریح کرد: کسانی که برای کارگران تصمیم می‌گیرند از آلام و دردهای جامعه‌کارگری و از عدم امنیت شــغلی کارگران بی‌اطلاع هستند این درحالی اســت که نهاد کارگری به نام خانه کارگر باید برای سرنوشــت کارگران تصمیم‌ســازی و تصمیم‌گیری کند.

دبیر خانه کارگر شرق تهران یکی دیگر از مسائل تأثیرگذار و مهم در افزایش کیفیت کار را تأمین امنیت شغلی کارگران دانست و اظهار داشت: تأمین امنیت شغلی کارگران برعهده مسئولان و همچنین کارفرمایان است.

او با یادآوری به اینکه  باید داشته‌هایمان را حفظ کنیم، یعنی نمایندگان کارگری را که اکنون در مجلس هستند مجددا به مجلس بفرستیم، در ادامه تصریح کرد: اگر در مجلس نماینده نداشته باشیم خیلی چیزها را از دست می‌دهیم. قوانین ضدکارگری تصویب می‌شود و بعد از تصویب تازه ما متوجه آنها می‌شویم.

او در این زمینه اضافه کرد: حضور علیرضا محجوب و خانم جلودارزاده در مجلس ما را از مصوبات ضدکارگری قبل نهایی شدن مطلع کند و بعد ما می‌توانیم این موضوعات را پیگیری کنیم که این موارد نشان از شایستگی این دو نماینده است.

بیات با تاکید بر اینکه انتخاب نمایندگان شایسته می‌تواند به حل مشکلات فراوان کارگران چون قرارداد‌های سفید امضا، بیکاری و قطع بیمه پایان ببخشد، از انتخابات مجلس دهم به عنوان فرصتی یاد کرد که کارگران می‌توانند به وسیله آن آینده روشنی را خلق کنند.

این فعال کارگری در پایان از نمایندگانی که با رای کارگران به مجلس می‌روند، خواست که مطالبات تامین اجتماعی را از دولت را پیگیری کنند تا این سازمان بتواند وظایف خود را در قبال بیمه‌شدگان انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز