خبرگزاری کار ایران

زهرا ساعی:

افزایش قیمت‌ها سفره کارگران را کوچک کرده/امیدوارم زنان در انتخابات مجلس از زنان حمایت کنند

asdasd
کد خبر : ۸۷۲۸۵۳

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: سفره کارگران کوچک شده که به‌دلیل افزایش قیمت‌هایی است که در اثر تحریم‌ها به وجود آمده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، زهرا ساعی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) در مراسم خانه کارگر گفت: خدارا شاکرم در این چند سال کنار پیشکسوتان عرصه کارگری توانستیم کارها و فعالیت‌هایی را برای شما عزیزان داشته باشیم. تصویب قانون و نظارت بر اجرای این قوانین از وظایف مجلس شورای اسلامی است. به‌شخصه پیش از حضور در مجلس فعالیت‌هایی در زمینه اجتماعی داشتم و از همین جهت تصمیم گرفتم در کمیسیون کارگری حضور داشته باشم و سعی کردیم صدایی باشیم و صدای بزرگان عرصه کارگری را تقویت کنیم. تا امروز که ما در تحریم‌های ظالمانه به سر می‌بریم، در راه حل مشکلات کارگران حضور فعال داشته باشیم.

وی ادامه داد: به شخصه کارگر زاده هستم و سعی کردیم فعالیت‌هایی را برای بهبود وضعیت کارگران انجام دهیم. در این راه ارتباط خوبی با گروه‌های کارگری و کارفرمایی ایجاد کردیم اما متاسفانه اکنون سفره کارگران کوچک شده که به‌دلیل افزایش قیمت‌هایی است که در اثر تحریم‌ها به وجود آمده است. ما ۸ سال در دفاع مقدس جنگیدیم ولی اکنون در جنگ اقتصادی سخت‌تری به سر می‌بریم.

ساعی در ادامه بیان کرد: در بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و کارگران تلاش زیادی انجام دادیم که به‌زودی نتایج بهتری نیز برای آن صورت خواهد گرفت. تمام جامعه خانم‌ها برای ما محترم هستند و همه آنها مطالبات به حقی دارند که باید عملی شود. زمانی ورود خانم‌ها در کمیسیون‌ها یک تابو به شمار می‌آمد ولی اکنون با حضور خانم‌های مجلس در کمیسیون‌های اقتصاد و انرژی و موارد دیگر این موضوع تغییر کرده است.

وی در پایان گفت: در بحث خانم‌های سرپرست خانوار نیز فعالیت‌هایی انجام دادیم تا شرایط را برای آنها بهبود بخشیم. بحث بیمه و اشتغال‌زایی و زمینه برای فروش کالای این افراد از موضوعات مهمی است که پیگیری کردیم تا خانم‌های سرپرست خانوار وضعیت بهتری پیدا کنند. علاوه بر این برای خانم‌های تحصیل‌کرده کارهایی انجام شده تا خانم‌های شایسته در مقام‌های بالا کنار آقایان شایسته حضور داشته باشند. می‌خواستیم وزیر زن داشته باشیم ولی این امکان فراهم نشد. اما اکنون اکثر وزیران یک معاون خانم دارند که حاصل پیگیری‌های مااست. امیدوارم زنان از زنان حمایت کنند تا باهم برای ایرانی آباد تلاش کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز