خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید خبر داد؛

افزایش 20 درصدی اعتبار استان کرمانشاه در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری

افزایش 20 درصدی اعتبار استان کرمانشاه در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری
کد خبر : ۸۶۹۵۷۰

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در نشست مشترک شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با اشاره به عملکرد بسیار خوب استان در جذب منابع اعتباری، از افزایش 20درصدی اعتبار استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، نشست مشترک شورای برنامه ریزی، توسعه و اقتصاد مقاومتی استان کرمانشاه با حضور پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، نوراله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، شهید زاده رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، مدیران عامل بانک های کشور و نیز استاندار و مدیران استانی در محل استانداری کرمانشاه برگزار شد.

هدف این نشست تامین مالی پروژه های کلیدی و اولویتدار استان، گره گشایی از چالشهای فراروی واحدهای صنعتی و تولیدی، تامین زیرساختها و امور زیربنایی با رویکرد توسعه پایدار استان، برنامهریزی برای اشتغالزایی دانش آموختگان دانشگاهی استان، توجه ویژه به ایجاد زیر ساختهای گردشگری برای توسعه پایدار، رفع مشکلات و چالشهای حوزه کاری فعالان اقتصادی استان و حمایت صندوق توسعه ملی، نظام بانکی و برنامه‌ریزی کشور برای تسریع در روند پیشرفت و توسعه استان با تاکید بر رونق تولید بود.

پورمحمدی در این نشست از رفع مشکلات و چالشهای فراروی صنایع و واحدهای تولیدی استان با استفاده از ظرفیتهای حمایتی بانکها، صندوق توسعه ملی و سازمان برنامه و بودجه خبر داد و افزود: مسئولین بودجه کشور در یک ماموریت منحصر بفرد در حوزه راه، اقتصاد مقاومتی، صندوق توسعه ملی، کشاورزی، بودجه، نظام پولی کشور به کرمانشاه آمدهاند.

معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، گفت: در این جلسه تامین مالی پروژههای کلیدی و زیر ساختها را برای تحرک بیشتر، تسهیل امور و گرهگشایی از مشکلات و اشتغال استان کرمانشاه را به عنوان یکی از اولویتهای مهم به ویژه برای فارغ التحصیلان دانشگاهی پیگیری خواهیم کرد.

وی افزود: اگر بخواهیم اشتغال ایجاد کنیم باید رونق تولید را با حمایت نظام بانکی و همراهی سازمان برنامه و بودجه در اولویت قرار دهیم و این مسیر میتواند راهکاری برای کاهش نرخ بیکاری باشد.

بازوند استاندار کرمانشاه نیز در این نشست، گفت: کرمانشاه برای ایفای نقش مرکزیت غرب کشور نیازمند تکمیل زیر ساختهاست. وی این نشست را یک اتفاق دلگرم کننده دانست و اظهار امیدواری کرد پروژههای اصلی اقتصادی و زیر بنایی استان تامین اعتبار گردند.

وی در ادامه با اشاره به آسیب های گسترده 8 سال جنگ تحمیلی به زیر ساخت های استان افزود: علاوه بر آسیب های ویرانگر جنگ، خشم طبیعت در 21 آبانماه سال 96 تخریب های بسیار وسیعی را در یک سوم جغرافیای استان در پی داشت.

استاندار کرمانشاه در ادامه به تشریح پتانسیل های استان در حوزه های مختلف پرداخت و تاکید کرد استان کرمانشاه با همه این آسیب ها از پتانسیل ها و ظرفیت های بسیار مناسبی برای توسعه برخوردار است.

نماینده عالی دولت در استان عنوان کرد: با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی ، کرمانشاه مرکز ثقل مبادلاتی غرب کشور محسوب می شود و از دیرباز تاکنون خدمات متنوعی را در حوزه های مختلف به استانهای همجوار ارائه کرده است.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه دارای 900 هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب، 5 مرز رسمی مبادلاتی با عراق، اقلیم مناسب، ظرفیتهای عظیم گردشگری و ... است و یکی از استانهای ثروتمند کشور محسوب میشود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز